Spānijas uzņēmums "Talgo" plāno apstrīdēt AS "Pasažieru vilciens" atkārtoti vērtētā elektrovilcienu iepirkuma konkursa rezultātus, portālu "Delfi" informēja Spānijas uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultants Jānis Basevičs.
Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" (PV) atkārtoti izvērtējis elektrovilcienu iepirkuma sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus un nolēmis, ka elektrovilcienus piegādās Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka". Tas piedāvājis 32 elektrovilcienus piegādāt par kopējo summu 241 888 753 eiro.
Basevičs savukārt informē, ka "Talgo" piektdien pārsteidzis negaidītais PV paziņojums par "Škodas" piedāvājuma pārvērtēšanu vilcienu iepirkuma procesā, kas sekoja Latvijas Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumam. Spāņu uzņēmums norāda, ka iepirkums bija noslēdzies jau pagājušā gada novembrī, un "Talgo" tajā uzvarēja ar labāko vilcienu iegādes cenu, labāko tehnoloģiju un labāko enerģijas patēriņa piedāvājumu.
Konkurents uzskata, ka "Talgo" piedāvātā cena – 225 miljoni eiro – ir ārpus konkurences un ir par 16 miljoniem eiro zemāka nekā "Škodas" piedāvājums. Izvēloties "Talgo", Latvijas nodokļu maksātāji ietaupītu tikpat daudz, cik maksā trīs pilnībā aprīkoti jauni vilcieni, kā arī iegūtu vislabākās no pieejamajām dzelzceļu tehnoloģijām.
"Jebkuru iejaukšanos iepirkuma procesā, kas notiek nevis vispārējās sabiedrības, bet gan kādās individuālās interesēs, jebkuru rezultātu, kas neļauj Latvijas iedzīvotājiem saņemt modernāko produktu, gūstot maksimālu atdevi no investīcijām četrdesmit gadu garumā, "Talgo" uzskatīs par nepieļaujamu," ar konsultanta starpniecību pauž Spānijas uzņēmums.
"Talgo" ir izskatījis un izsvēris visus iespējamos variantus un vērsīsies attiecīgajās iestādēs, apstrīdot piektdien PV izziņoto vērtēšanas rezultātu.
PV piektdien informēja, ka, pārvērtējot pretendentu piedāvājumus, PV ievērojis IUB lēmumā norādīto, tostarp atzinumu, ka "Škoda Vagonka" grozījusi vilcienu elektroenerģijas patēriņu. Pretendentu iesniegtie piedāvājumi vērtēti, ņemot vērā vilcienu paredzamās ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā visā vilcienu ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Pārvērtējot piedāvājumus, uzņēmums "Škoda Vagonka" izrādījies saimnieciski izdevīgākais pēc iepirkuma vērtēšanas kritērijiem, atzinis PV.
PV arī norāda, ka "Škoda Vagonka" galvenā priekšrocība ir lētākas tieši uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas.
Kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro.
Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.