"Talgo" norāda, ka IUB lēmumā ir konstatējams tiešs vienlīdzīgas attieksmes pārkāpums, jo IUB pēc būtības ir noteicis, ka "Pasažieru vilcienam" atkārtoti jāizvērtē pretendentu piedāvājumi un jāizvēlas tieši "Škodas" piedāvājums. Šāds lēmums ir prettiesisks, ierobežo konkurenci un ir vērsts pret sabiedrības interesēm publiskajā iepirkumā saņemt objektīvi labāko un saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu.
"Talgo" piedāvāja viszemāko vilcienu iegādes cenu – 225 miljoni eiro –, kas ir par 16 miljoniem eiro zemāka nekā "Škodas" piedāvājums. Izvēloties "Talgo", iespējams ietaupīt tikpat daudz, cik maksā divi pilnībā aprīkoti jauni vilcieni.
"Talgo" skaidro, ka IUB savā lēmumā ir noteicis jaunus energoefektivitātes patēriņa vērtēšanas kritērijus (iekļaujot rekuperāciju), kas "Pasažieru vilcienam" ir jāņem vērā, vērtējot iepirkuma dalībnieku piedāvājumus. Šādi kritēriji iepriekš nebija paredzēti iepirkuma noteikumos, un atbilstoši neviens no iepirkuma dalībniekiem šos kritērijus nebija iekļāvis savā piedāvājumā. Izņēmums bija "Škoda", kas vienīgie iesniedza trīs dažādus elektroenerģijas patēriņa rādītājus, tajā skaitā elektroenerģijas patēriņa rādītāju, kas atbilst IUB jaunizvirzītajiem nosacījumiem.
""Pasažieru vilciens" pirms IUB lēmuma pieņemšanas šādu kritēriju vērtēšanu neveica nevienā no kandidātu iesniegtajiem piedāvājumiem, jo iepriekš jau bija uzsvēris, ka tieši šie kritēriji netiks vērtēti un tāpēc nav nepieciešams tos iekļaut piedāvājumā. Tādejādi IUB ir nostādījis nevienlīdzīgā situācijā visus pārējos iepirkuma dalībniekus, kuriem šāds elektroenerģijas patēriņa rādītājs saskaņā ar sarunu procedūras nolikumu netika ņemts vērā un vērtēts," norāda "Talgo".
Jāatgādina, ka vilcienu ražotājs "Talgo" 2018. gada 21. novembrī tika atzīts par uzvarētāju "Pasažieru vilciena" publiskajā iepirkumā "Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība". Uzņēmuma piedāvājums ieguva vislielāko punktu skaitu un tika atzīts par saimnieciski visizdevīgāko.