Foto: Shutterstock
Pirms teju diviem gadiem ceļu Eiropas Savienības (ES) institūcijās sāka jauns transporta regulējumu kopums jeb "Mobilitātes pakotne", kuras atsevišķu daļu pieņemšana šobrīd ir zem lielas jautājuma zīmēs, jo, tuvojoties Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanām, parlamentārieši cītīgi sākuši vilkt deķīti katrs savas valsts virzienā. Tiesa, Latvijas un vairāku citu ES perifērijas valstu autopārvadātāji par to neskumst, cerot, ka jaunais sasaukums spēs pieņemt labāku lēmumu.

Biedrības "Autopārvadātāju asociācija "Latvijas auto"'" prezidents Valdis Trēziņš portālam "Delfi" pastāstīja, ka pakotnes pirmajā daļā iekļautajās likumprojektu iniciatīvās redzami Rietumeiropas centieni sargāt savus tirgus no Austrumeiropas un Centrāleiropas autopārvadātājiem, nosakot stingrākus noteikumus kā atpūtas laikiem, tā atalgojumam. Viņš gan to sauc par "vecu dziesmu jaunās skaņās", sakot, ka sākotnēji Rietumeiropas valstis mēģinājušas situāciju regulēt ar vietējo likumdošanu, taču: "Otrs ceļš, kā to panākt, ir iet caur Eiropas Parlamentu."

Daļa EP deputātu ir pārliecināta, ka "Mobilitātes pakotne" ir iespēja uzlabot darba ņēmēju apstākļus, jo tā paredz ''vienādu atalgojumu par vienādu darbu'', savukārt citi uzsver, ka tas ir Rietumeiropas valstu mēģinājums sargāt savus tirgus, tādējādi graujot vienotā tirgus ideju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!