2019. gada janvārī, salīdzinot ar 2018. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 2,3%, autodegvielas – par 2,5%, bet pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,7%.
Salīdzinot ar 2018. gada janvāri, vislielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 27,6%), mājsaimniecības elektroierīču (par 15,2%), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 9%). Savukārt vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 19,9%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,7%.
2018. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,7%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7%, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 1,2%. Autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 2,4%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču (par 7,2%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 5,3%). Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,7%).
2019. gada janvārī salīdzinājumā ar decembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, kritās par 17,5%.