Vienlaikus pēdējā gada laikā uzņēmuma klienti galvenokārt iegādājušies ilgtermiņa fiksētas cenas līgumus, kas nosaka, ka līdz ar kraso vairumtirgus cenu kāpumu 2018. gadā enerģijas piegāžu pašizmaksa šiem klientiem pārsniegusi līgumos noteikto cenu. Tādējādi gada griezumā uzņēmums strādājis ar divu miljonu eiro zaudējumiem. Vienlaikus turpinās klientu portfeļa izaugsme un piedāvāto pakalpojumu klāsta paplašināšana, kas ļāvusi 2018. gadu noslēgt ar 2563 klientiem, apkalpojot tos aptuveni 17 000 pieslēguma punktos visā Latvijā.
"Pagājušais gads bija būtisks pārbaudījums ikvienam elektroenerģijas tirgotājam Baltijā, jo ļāva pārliecināties par tirgotāju stabilitāti un spējām pārvaldīt cenu svārstību riskus. Vienlaikus tas lieliski parādīja riska sadalījumu starp visiem tirgus dalībniekiem, kur šogad lielākie ieguvēji bija fiksētas cenas līgumu klienti. Pozitīvais efekts bija aktīvs pieprasījums pēc energoefektivitātes risinājumiem, lai kompensētu cenu kāpuma radītos papildu izdevumus. Tādējādi mūsu stratēģija – attīstīt energoefektivitātes produktu virzienu – sniedza labu rezultātu, palīdzot uzņēmumiem modernizēt to energosaimniecību. Pirmā gada laikā kopš jauno pakalpojumu ieviešanas esam realizējuši divdesmit energoefektivitātes projektus, un šo apjomu šogad plānojam trīskāršot. Energoefektivitāti kā vienu no galvenajiem attīstības stūrakmeņiem saglabājam arī šogad," skaidro "Enefit" valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers.