Optimizējot mikroautobusu satiksmi Rīgas ielās, SIA "Rīgas satiksme" plāno vairumā "mikriņu" maršrutu likvidēt iespēju izmantot pašvaldības piešķirtos braukšanas atvieglojumus, kā arī nodrošināt, ka abu uzņēmumu transportlīdzekļi nebrauc pa vienu un to pašu maršrutu, pastāstīja "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Meirāns.
Patlaban SIA "Rīgas mikroautobusu satiksme" nodrošina septiņu tā dēvēto ekspresbusu kustību Rīgas ielās. Šajos maršrutos iedzīvotājiem jāmaksā pilna braukšanas maksa un tie iekrāsoti oranži–baltos toņos. Savukārt 13 mikroautobusu maršrutos rīdziniekiem ir iespēja izmantot domes piešķirtās braukšanas atlaides, piemēram, studentu, pensionāru un citu grupu atvieglojumus. Šie mikroautobusi ir zili–baltā krāsā. Šāda kārtība tika ieviesta 2018. gada maijā.
Pēc Meirāna teiktā, tagad uzņēmums iecerējis šo proporciju mainīt un nodrošināt, ka braukšanas atlaides var izmantot četros līdz piecos maršrutos, bet pārējos būs jāpērk biļete par pilnu cenu.
"Mēs ceram panākt to, ka "zilo maršrutu" skaits pakāpeniski tiek samazināts. Cerams, ka rudenī jau aptuveni 15 maršruti varētu būt kā paaugstinātas klases transportlīdzekļi. Šis gan vēl ir atvērts jautājums un mēs turpinām diskusijas ar "Rīgas mikroautobusu satiksmi"," sacīja Meirāns.
Abi uzņēmumi pārskatīšot arī savu transportlīdzekļu kursēšanas laikus un ieviesīšot izmaiņas, kas nodrošinās, ka gan mikroautobusi, gan "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļi nebrauc pa vienu un to pašu maršrutu. Slēgts varētu tikt viens maršruts.
Pēc Meirāna teiktā, dati liecina, ka brīdī, kad tika ieviestas atlaides arī mikroautobusos, cilvēki būtībā pārtraukuši šķirot, ar ko pārvietoties, un "kāpuši iekšā pirmajā transportā, kas atbrauc." "Mūsu ideja ir mikroautobusus tiešām padarīt par paaugstināta servisa transportiem, kas arī ir sākotnēja ideja," sacīja valdes loceklis.
Lai gan auditā konstatēts, ka abu pušu sadarbība nodara "Rīgas satiksmei" zaudējumus, līgums, visticamāk, lauzts netiks. "Protams, to var lauzt, taču tas paredz sankcijas un tā nav izeja. Arī no biznesa loģikas skatoties, viņi pilda nozīmīgu funkciju un sadarbība ir nepieciešama, jo ne visur mūsu lielā autobusa kursēšana ir tas labākais variants," pauda Meirāns.
Patlaban starp abiem uzņēmumiem vēl notiek konsultācijas un konkrētāks lēmums par izmaiņām varētu būt zināms nākamajā nedēļā.
Kā ziņots, auditorkompānijas "Ernst&Young" ziņojumā par situāciju "Rīgas satiksmē" konstatēts, ka sadarbība ar "Rīgas mikroautobusu satiksmi" uzņēmumam nodara aptuveni sešu miljonu eiro zaudējumus gadā.
Bijušais uzņēmuma pagaidu valdes vadītājs Anrijs Matīss pauda, ka būtu uz pusi jāsamazina "Rīgas mikroautobusu satiksmes" maršrutu tīkls, kā arī jāpalielina biļešu cenas oranžajos mikroautobusos. Tādā veidā varētu tikt ietaupīti 350 000 eiro mēnesī.
2018. gada izskaņā uzņēmumi noslēdza 96 miljonu eiro vērtu līgumu, vienojoties par sadarbību uz astoņiem gadiem.