Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" piektdien parakstījis līgumu par 2008.gadā izjauktā dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošanu ar konkursā uzvarējušo Lietuvas kompāniju "Vitras-S", kas ietilpst Igaunijas uzņēmēja Oļega Osinovska kompānijas "Skinest Rail" grupā, paziņojis "Lietuvos geležinkeliai".
Līguma vērtība ir 11,35 miljoni eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).
Dzelzceļa posmu paredzēts atjaunot līdz šā gada beigām, tādējādi izpildot Lietuvas doto solījumu Eiropas Komisijai (EK), ka posms tiks atjaunots šajā termiņā.
Darbu gaitā tiks atjaunoti vai izremontēti seši tilti un piecas pārbrauktuves.
"Vitras-S" direktors Mihails Ļipkins iepriekš sacīja, ka gadījumā, ja līgums tiks parakstīts martā, uzņēmums noteikti paspēs pabeigt darbus līdz gada nogalei.
Pērn augustā Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums izsludināja konkursu par 19,5 kilometrus garā dzelzceļa posma atjaunošanu starp Polijas naftas koncerna "PKN Orlen" meitasuzņēmumam "Orlen Lietuva" piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.
Šis posms tika negaidīti slēgts 2008. gadā "Lietuvos geležinkeliai" un "Orlen Lietuva" konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.
EK pēc Latvijas un "Orlen Lietuva" pieprasījuma 2013. gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai "Lietuvos geležinkeliai" tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis ES monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu. 2017. gada oktobrī EK paziņoja, ka noteikusi Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū. Tā paša gada nogalē Lietuvas valdība nolēma Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu atjaunot.