Delfi foto misc. - 66140
Foto: LETA

Autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" padome no amata pienākumu pildīšanas atsaukusi valdes locekļus – izpilddirektoru Aivaru Bulu un prezidentu Valdi Trēziņu, informēja asociācijā.

Šādu lēmumu "Latvijas auto" padome pieņēma 21. martā. Lai nodrošinātu asociācijas izpildinstitūcijas darbības nepārtrauktību, padome par asociācijas prezidentu ievēlēja Aleksandru Pociluiko un par izpilddirektoru – Aleksandru Čerkasovu.

Asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns turpina pildīt savas funkcijas.

Trēziņš pastāstīja, ka asociācijā nesaskaņas ir bijušas pēdējo pus gadu. "Rudenī tika nomainīta asociācijas padome, tika nomainīts valdes priekšsēdētājs, tagad arī prezidents un trešais valdes loceklis. Asociācijas vadība ir iztīrīta kārtīgi un ir pārņemta vara," pauda Trēziņš.

Viņš stāstīja, ka "visi rakņājās pagātnē un meklē problēmas, kuras mums piešūt, sakot, ka asociācija ir iestigusi pagātnes dubļos līdz kaklam", uzsverot, ka jaunā padome, kas tika ievēlēta rudenī, pa šo laiku nav darījusi neko citu, kā tikai "kārtojusi pagātnes lietas ar valdi".

Bijušais asociācijas prezidents norādīja, ka jaunā padome bijušajai valdei pārmetusi asociācijas naudas nelikumīgu izmantošanu, pie kuras vainīgs esot bijis tā laika asociācijas ģenerālsekretārs. "Jaunā padome mums pārmeta, ka mēs esam līdzvainīgi, bet atbildība nebija ne padomei, ne valdei, bet gan vienai juridiskai personai," stāstīja Trēziņš.

Turklāt 2017. gadā un 2018. gadā asociācija no starptautiskās transporta organizācijas IRU ieguva vairāk nekā divus miljonus eiro. "Zinot ,ka nauda ir parādījusies, kāds grib nedaudz tur paregulēt. Tā ir vecā problēma – ja naudas nav, nevienam nekas neinteresē, līdz ko nauda parādās, tad parādās arī gribētāji riņķī," stāstīja Trēziņš.

Viņš arī piebilda, ka, nomainoties visai asociācijas valdei, "Latvija auto" var rasties problēmas ar TIR karnetēm, kuras izsniedz IRU. "Šāda problēma bija Uzbekistānā, kad asociācijai nomainījās visa vadība, tad tai uz trīs mēnešiem tika apturēta TIR karnešu izsniegšana. Tad jaunajai valdei bija jābrauc uz IRU un jāpierāda, ka viņi zina sistēmu un problēmas. Tikai tad IRU atjaunoja TIR karnešu izsniegšanu," stāstīja Trēziņš.

"Firmas.lv" pieejamā informācija liecina, ka Trēziņš asociācijas vadībā darbojās kopš 1993. gada. Savukārt Buls "Latvijas auto" padomē darbojās no 1999. gada līdz 2005. gadam, un valdē kopš 2014. gada.

Lubāns par asociācijas valdes priekšsēdētāju kļuva šī gada 4. janvārī, kad viņš nomainīja Jāni Āboltiņu, kurš darbojās valdē kopš 2012. gada.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!