2019. gada februārī, salīdzinot ar 2018. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms pieauga par 3,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 11,3%, bet autodegvielas – samazinājās par 1,9%.
Salīdzinot ar 2018. gada februāri, apgrozījums pieaudzis visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot autodegvielas mazumtirdzniecību. Vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 37,2%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 32,6%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 18,1%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 7,4%.
2019. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,6%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 2,3%, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 2,0%. Autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,8%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos(par 5,8%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,1%). Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,6%).
2019. gada februārī salīdzinājumā ar janvāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, kritās par 5,2%.