2019. gada martā, salīdzinot ar 2018. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms pieauga par 0,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 8,3%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība – par 2,8%.
Salīdzinot ar 2018. gada martu, apgrozījums pieauga visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecību. Vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 31,9%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 16,4%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 11,6%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 6,0%.
2019. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,7%. Tai skaitā nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 1,3% un autodegvielas mazumtirdzniecība – par 2,3%, bet pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 1,0% .
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums (par 5,3 %) bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu, kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,1 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,4%).
2019. gada martā, salīdzinājumā ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,2%.