Ekonomikas ministrija martā noslēdza pētījumu par jaunuzņēmumu vidi Latvijā, ko veica "Gateway & Partners". Tajā vērtēts, kas tad īsti ir jaunuzņēmums Latvijas kontekstā, kāda ir vide, kā arī izveidots Latvijas jaunuzņēmumu saraksts, kurā atrodami 346 uzņēmumi. Tuvojoties Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma trešajai versijai, portāls "Delfi" intervijā ar Ekonomikas ministrijas Jaunuzņēmumu atbalsta nodaļas vadītāju Madaru Ambrēnu (foto: no labās) un "Gateway & Partners" Tirgus izpētes departamenta vadītāju Zandu Vipuli diskutē par jaunuzņēmuma definīciju, sarakstā iekļautajiem uzņēmumiem un Latvijas jaunuzņēmumu potenciālu.
Latvijas normatīvajos aktos ir definīcija, kas ir jaunuzņēmums, tāpat pētījumā ir apskatīti citu valstu definīciju piemēri. Tomēr nevar noliegt, ka joprojām ir diskusijas par to, kurš uzņēmums būtu vai nebūtu iekļaujams šajā vidē, arī definīcija Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā ir gana plaši interpretējama. Kā jūs skaidrotu, kas ir jaunuzņēmums Latvijā?
M.A. Daudzās diskusijās ir izkristalizējies, ka jaunuzņēmumus pamatā raksturo trīs lietas: tas ir jauns uzņēmums, kas ražo inovatīvu produktu, kas ir mērogojams. Tas nozīmē, ka ir iespējamība ātri attīstīt produktu daudzos ārvalstu tirgos. Tie ir zināšanu ietilpīgi un inovatīvi produkti, kaut gan jāatzīst, ka reizēm līdz galam arī nav skaidrs inovatīva produkta jēdziens. Gadās, ka paši jaunie uzņēmēji jautā, vai viņi ir jaunuzņēmums.