Nākamajā ES fondu plānošanas periodā ir jāparedz investīcijas aviācijas nozares attīstības un nacionālās aviokompānijas "airBaltic" konkurētspējas veicināšanai ilgtermiņā – tā pirmdien, 20. maijā, pēc izbraukuma sēdes nacionālās aviokompānijas birojā vienojās Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas deputāti, portālu "Delfi" informēja Saeimas Preses dienestā.
Sēdes laikā "airBaltic" valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Martins Gauss klātesošos informēja par aviokompānijas attīstības plāniem tuvākajai desmitgadei, galvenajiem attīstību kavējošajiem šķēršļiem, plānotajām investīcijām, kā arī ietekmi uz tautsaimniecību.
Tikšanās laikā Gauss atzīmēja, ka aviosavienojamība, salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm, Latvijā ir ļoti attīstīta un uzvēra nepieciešamību steidzami uzlabot lidostas infrastruktūru, lai spētu apkalpot arvien pieaugošo pasažieru skaitu.
Pērn lidostā "Rīga" apkalpoti vairāk nekā septiņi miljoni pasažieru, taču bagāžas piegāde strādā tādā pašā režīmā, kādā tā strādāja pie 2 miljonu liela pasažieru apgrozījuma un rada neērtības, sacīja Gauss. Starp Baltijas valstu lidostām lidosta "Rīga" apkalpo 44 procentus no kopējā pasažieru skaita un 52 procentus no kopējā pārvadātā kravu apjoma.
Savukārt lidostas "Rīga" valdes loceklis Artūrs Saveļjevs informēja klātesošos par lidostas attīstības plāniem nākamajam plānošanas periodam, kā arī atzinīgi novērtēja valdības lēmumu, kas pieļauj lidostas peļņu izmantot tās attīstībai nevis izmaksāt dividendēs, kā rezultātā daļu peļņas lidosta varētu izmantot infrastruktūras projektu attīstībai.
Deputāti un klātesošie arī pārrunāja reģionālās lidostas attīstību Liepājā, kuru vērtēja pozitīvi, kā arī plānus par vēl vienas reģionālās lidostas pārbūvi Daugavpilī. Lai Daugavpils lidosta atbilstu starptautiskiem standartiem, nepieciešamas aptuveni 30 miljonu eiro lielas investīcijas.