Ķīniešu e-komercijas centra atklāšana - 1
Foto: DELFI
Pirmdien, 20. maijā, Rīgas ostā, Baltijas konteineru terminālī tika atklāts Ninbo-Latvijas pārrobežu e-komercijas centrs, ko organizēja Ķīnas Tautas Republikas vēstniecība Latvijā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) un Centrālās un Austrumeiropas e-komercijas centra attīstības asociāciju. Lai arī šobrīd vēl nevar runāt par konkrētiem apjomiem, bet gan vairāk par vīziju, centra mērķis ir tuvināt Eiropas un Ķīnas ražotājus un patērētājus, ko veicina šībrīža Ķīnas un ASV saspringtās attiecības, kā arī palīdzēt Latvijas transporta un loģistikas uzņēmumiem iekļauties starptautisko tranzīta preču plūsmās.

E-komercija pasaulē strauji aug un atkaro tirgus daļu klasiskajai tirdzniecībai. Cilvēki arvien vairāk izvēlas iepirkties, izmantojot digitālos rīkus, nestāvot rindās. "Ir svarīga Latvijas loma šajā ķēdē – vai mēs ar to nopelnām vai tikai novērojam notiekošo? Šeit ir runa ne tikai par e-komerciju kā tādu, bet arī par Latvijas ražotāju un loģistikas uzņēmumu vietu starptautiskās transporta plūsmās," uzskata LIAA direktors Andris Ozols. Šā gada 12. aprīlī, Dubrovnikā, Horvātijā, LIAA parakstīja sadarbības memorandu ar Ninbo pašvaldību par Ķīnas-Latvijas e-komercijas centra izveidi Rīgā. Memoranda parakstīšana notika 9. Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu un Ķīnas (16+1) Biznesa foruma ietvaros, klātesot Ķīnas premjerministram Lī Kecjanam (Li Keqiang), Latvijas ārlietu ministram Edgaram Rinkēvičam un citiem Centrālās un Austrumeiropas valstu līderiem. "Sadarbība ar Ninbo pilsētu ir izvērtusies ļoti strauja, reizēm saka, ka, lai uzsāktu sadarbību ar Āzijas tautām, ir vajadzīgi gadi, tagad tā vairs nav. Modernais laikmets diktē citu ritmu arī tradicionāli konservatīvām valstīm," teic Ozols.

SIA "Latvia E-commerce Hub" izpilddirektors Ivars Belte uzskata, ka politiski šis ir īstais laiks centra izveidei, jo ir redzamas abpusējas Eiropas un Ķīnas simpātijas un vēlme kopīgi darboties. "Daļēji viens no iemesliem ir Ķīnas iniciatīva un alternatīvu meklējumi šobrīd ar ASV saspringto attiecību dēļ. Savukārt mēs bijām aktīvi, sakot, ka mēs šeit esam un mums ir, ko piedāvāt – zinām, kā to darīt, un parādījām ceļu. No ķīniešu puses šis ceļš ar sajūsmu tika uzņemts. To pierādīja arī 15. marta konference, kurā ieradās augsta līmeņa delegācija no Ķīnas pilsētas Ninbo, kas, var teikt, ir pasaules e-komercijas galvaspilsēta. Viņi deva savu svētību, un tagad jau ir pirmais konteiners, ko sūtām uz Ķīnu," norāda Belte. Tajā ir krāsas no Rīgas laku un krāsu rūpnīcas, kas tiks nosūtītas uz Ninbo pilsētu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!