2019. gada aprīlī, salīdzinot ar 2018. gada aprīli, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 7,0%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms pieauga par 6,7%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 8,1%, autodegvielas – par 4,9%.
Salīdzinot ar 2018. gada aprīli, apgrozījums pieauga visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecību. Vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 25,6%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,1%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 13,6%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 9,8 %.
2019. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 3,1%. Autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,6%, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,7%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,3%), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3%). Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,3%), kā arī nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,2%).
2019. gada aprīlī salīdzinājumā ar martu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,2%.