sieviete iepirkšanās apģērbs garderobe izpārdošana veikals
Foto: Shutterstock

2019. gada maijā, salīdzinot ar 2018. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 4,2%, autodegvielas – samazinājās par 2,8%.

Salīdzinot ar 2018. gada maiju, vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 25,2%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 23,6%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,0%), savukārt vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,1%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 4,0%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!