2019. gada maijā, salīdzinot ar 2018. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 4,2%, autodegvielas – samazinājās par 2,8%.
Salīdzinot ar 2018. gada maiju, vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 25,2%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 23,6%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,0%), savukārt vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,1%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 4,0%.
2019. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,1%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,1%. Autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 3,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,5%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,2%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,9%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 3,7%). Lielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība (par 5,0%).
2019. gada maijā salīdzinājumā ar aprīli mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5,2%.