Stock - 956
Foto: DELFI

Mazumtirdzniecības franšīzes tīkla "Narvesen" pārvaldošais uzņēmums "Narvesen Baltija" pērn strādāja ar 64 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa saruka par 30% un bija 1,6 miljoni eiro, informēja "Narvesen" sabiedrisko attiecību pārstāve Eva Šķēle.

Viņa sacīja, ka aizvadītā gada apgrozījuma pieaugumu galvenokārt veicinājusi "Narvesen" paplašināšanās pārtikas veikalu segmentā. Savukārt peļņas samazinājumu visvairāk ietekmējušas meitas uzņēmuma "Preses serviss" dividendes.

Šķēle skaidroja, ka, neraugoties uz peļņas samazinājumu, pērn "Narvesen" piedzīvojis stabilu izaugsmi, piedāvājot atbilstošus produktus un apkalpošanu saviem klientiem. Tāpat "Narvesen" papildinājis sortimentu ar vairāk nekā 50 jauniem privātās preču zīmes "Fresh & Tasty" produktiem, kas kopā ar siltajiem ēdieniem un salātiem patlaban pārsniedz 60% no kopējā sortimenta.

Tāpat pērn visas "Narvesen" tirdzniecības vietas aprīkotas ar bezkontakta karšu pieņemšanas ierīcēm, kas klientiem sniedz iespēju ātri norēķināties ne vien ar norēķinu karti, bet arī ar viedtālruni, pulksteni vai uzlīmi.

"Narvesen Baltija" valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena sacīja, ka "convenience store" jeb mazā formāta veikali, kuros pieejams viss nepieciešamais steidzīgai ikdienai, tostarp ēdieni un dzērieni pa ceļam, ir globāla tendence, kas veiksmīgi attīstās arī Latvijā. "Šajā mazumtirdzniecības sektorā esam stabilā līderpozīcijā, taču tas ir pievilcīgs segments arī citiem lielajiem spēlētājiem. Tāpēc mazo veikalu attīstībā vērojama sīva konkurence, kas mudina mūs neapstāties pie sasniegtā," norādīja Dovidena.

Kā norādīja Dovidena, paredzams, ka 2019. gadā kopējais mazumtirdzniecības tirgus apjoms varētu augt par 4-5%, mazumtirdzniecības tīkliem intensīvi paplašinoties saistībā ar gaidāmo konkurentu ienākšanu tirgū. "Tā kā pagaidām nekas neliecina, ka šī tendence varētu mazināties, uzņēmumam ir visi priekšnosacījumi vēl dinamiskākai izaugsmei un līderpozīcijas saglabāšanai. Šogad plānojam atvērt piecas jaunas tirdzniecības vietas un rekonstruēt piecas esošās, ieguldot tirdzniecības tīkla attīstībā nedaudz vairāk par miljonu eiro," atklāja Dovidena.

Viņa piebilda, ka šogad turpinās palielināties arī karsto dzērienu pārdošanas apjoms - pērn, salīdzinot ar 2017. gadu, tas pieaudzis par 7,6%. Nākotnē to noteikti ietekmēs jaunatklātais "Narvesen" kafijas klubs, kas piedāvā klientiem stiprināt izpratni par kvalitatīvu kafiju ar izglītojošu, izklaidējošu saturu un aktivitātēm visa veida kafijas baudītājiem.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, 2017. gadā "Narvesen Baltija" strādāja ar 60,573 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,5% vairāk nekā 2016. gadā, bet peļņa saruka par 20,8% un bija 2,241 miljons eiro.

Kompānija reģistrēta 1997. gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 10,592 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Norvēģijā reģistrētais uzņēmums "Reitan Conveniece", kura patiesā labuma guvēji ir Norvēģijas pilsoņi Ods Reitans (Odd Reitan), Ūle Roberts Reitans (Ole Robert Reitan) un Magnuss Reitans (Magnus Reitan).

"Reitan Conveniece" pieder 531 tirdzniecības vieta, kas pārstāv tādus zīmolus kā "Narvesen Baltija", "R-kiosk" un "Lietuvos Spauda". "Reitan Convenience" pieder 2250 veikalu septiņās valstīs, ieskaitot "Narvesen" Norvēģijā, Latvijā un Lietuvā, "7-Eleven" Norvēģijā, Zviedrijā un Dānijā, "Northland" Norvēģijā, "Pressbyran" Zviedrijā, "R-kioski" Somijā un Igaunijā un "Lietuvos spauda" Lietuvā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!