Šā gada 30. jūlijā AS "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka a.s." vadība ir parakstījusi līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi. Līgums paredz, ka līdz 2023. gada beigām būs piegādāti visi vilcieni, informē "Pasažieru vilciens".
Jauno elektrovilcienu piegāde notiks pakāpeniski – pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Saskaņā ar noslēgto līgumu vilcienu piegāde ir jāuzsāk 140 nedēļu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. Savukārt līgums stāsies spēkā, tiklīdz "Škoda Vagonka" iesniegs līguma izpildes nodrošinājumu, kas ir jāizdara 30 dienu laikā.
Jaunie elektrovilcieni sastāvēs no četriem vagoniem katrs, un viena elektrovilciena garums būs 109 metri, tas nozīmē, ka kopējais visu vilcienu garums sasniegs gandrīz 3,5 kilometrus. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem, un kopējais sēdvietu skaits jaunajos elektrovilcienos būs 13 952. Salīdzinājumam – šobrīd "Pasažieru vilciena" rīcībā ir 26 elektrovilcienu sastāvi ar dažādiem garumiem un sēdvietu skaitu tajos, un kopējais sēdvietu skaits šobrīd ir ap 10 000.
Viena līmeņa iekāpšana vilcienos gan nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, gan saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.
Jaunajos vilcienos būs klimata kontrole, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Vilcieni būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 130 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt vietās, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.
AS "Pasažieru vilciens" saņems elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, vilcienu sertifikāciju, testēšanu un nodošanu ekspluatācijā veiks ražotājs.
Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.
Līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi parakstīja AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, kā arī valdes locekļi Inga Vagele un Aldis Daugavvanags. Savukārt no vilcienu ražotāja "Škoda Vagonka" puses līguma parakstītāji bija tās valdes priekšsēdētājs Martins Bednars (Martin Bednarz) un valdes loceklis Milošs Brončeks (Miloš Bronček).
"Šajā vēsturiski nozīmīgajā brīdī mēs pieliekam punktu smagnējam posmam, kas ildzis teju 10 gadus. Jau drīzumā mēs brauksim pirmajos jaunajos elektrovilcienos. Tagad AS "Pasažieru vilciens" atbildība ir raudzīties, lai vilcieni tiktu saražoti atbilstoši noteiktajām prasībām un šis process būtu caurspīdīgs un godīgs," teic Satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
"Pasažieru pārvadājumiem kā jebkuram pakalpojamam, kuru izmanto plaša sabiedrība, ir jābūt augstas kvalitātes, tādējādi apliecinot mūsu rūpes par saviem iedzīvotājiem. Mēs vēlamies, lai ar vilcienu, kas ir un būs transporta sistēmas mugurkauls, varētu ērti un ar prieku braukt ikviens, kurš dzīvo vai viesojas Latvijā. Ar jaunajiem vilcieniem tas beidzot būs iespējams. Ar šī līguma noslēgšanu darbs nebūt nebeidzas – mums priekšā ir nopietns darba cēliens, jau pietiekami tuvā nākotnē mums jābūt gataviem uzņemt citus apgriezienus gan pasažieru skaita ziņā, gan pakāpeniski jāpāriet jaunā pakalpojumu līmenī," norāda AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
"Mums ir ļoti liels prieks, ka "Škoda Vagonka" ir pasludināta par šī nozīmīgā iepirkuma konkursa uzvarētāju un ir noslēdzis līgumu ar AS "Pasažieru vilciens". Jau vairākkārtēji ir pierādījies, ka mūsu uzņēmums ir piedāvājis ekonomiski un tehniski vislabāko risinājumu jauniem un mūsdienīgiem elektrovilcieniem. Mūsu elektrovilcieni jau tiek izmantoti, piemēram, Lietuvā, Ukrainā, Slovākijā un Čehijā, un tagad arī pasažieri Latvijā var ar nepacietību gaidīt, kad varēs tos izmantot," norāda "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednars (Martin Bednarz).