SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" izsludinājusi iepirkumu par "Rail Baltica" kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri un precizējošas ietekmes uz vidi novērtējumu, informē Satiksmes ministrija.
Konkurss norisināsies divos posmos – kandidātu atlase un uzaicināto kandidātu iesniegto pieteikumu piedāvājumu vērtēšana, kam sekos līguma slēgšanas tiesību piešķiršana. Pieteikumus var iesniegt tikai elektroniski EIS e-konkursu apakšsistēmā līdz 2019. gada 20. septembra plkst.14:00.
Paredzēts, ka Salaspils kravu pārkraušanas termināļa teritorija aptuveni 150 ha platībā robežosies ar "Rail Baltica" pamatlīniju aptuveni 7 km garumā. Tajā būs gan Eiropas standarta sliežu platuma (1435 mm) infrastruktūra, gan viens 1520 mm sliežu ceļa savienojums. Projekta termināļa veiksmīgs risinājums nodrošinās "Rail Baltica" Salaspils Intermodālā loģistikas centra aptuveni 500 ha plašās teritorijas turpmāko attīstību.
Salaspils kravu pārkraušanas termināļa galvenā funkcija būs nodrošināt kravu pieņemšanu, nosūtīšanu un loģistiku. Terminālī plānots nodrošināt šādus pamatpakalpojumus ar konteineru kravām:
- dzelzceļš – dzelzceļš gan Eiropas standarta sliežu platuma (1435 mm) vilcieniem, gan 1520 mm sliežu platuma vilcieniem;
- dzelzceļš – autotransports;
- dzelzceļš – konteineru krautne;
- savienojums ar ostām un lidostām.
Tāpat kravu pārkraušanas termināļa teritorijā plānots attīstīt pārvadājumus, vilcienu sastāvu apstrādi, kuri pārvadā kravas automašīnas pilnībā vai puspiekabes, tādējādi nodrošinot servisu autopārvadātājiem un zonu daudzfunkcionālu noliktavu izvietošanai.
Iepirkuma ""Rail Baltica" kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceres dokumentācijas izstrāde un paredzētās darbības ietekmes uz vidi iespējamu pasākumu novērtējums" dokumentācija pieejama šeit. Iepirkuma līgums tiek līdzfinansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI).