"Latvijas dzelzceļš"
Foto: LETA

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) bez grozījumu veikšanas konkursa nolikumā turpināt iepirkuma procedūru par Daugavpils Šķirošanas stacijas būvniecību, liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komisijas lēmums.

IUB izskatīja būvniecības uzņēmumu SIA "Fima" un AS "LNK Industries" sūdzības LDz rīkotajā atklātajā konkursā "Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstība: būvniecība".

Iesnieguma izskatīšanas komisijas lēmuma norādīts, ka "LNK Industries" apstrīdēja konkursa nolikumā noteiktās prasības par pretendenta pieredzi, tomēr IUB atzina sūdzības par nepamatotām.

IUB atzina par nepamatotām vairumu "Fima" sūdzību par prasībām attiecībā uz tehnisko specifikāciju. Sūdzības attiecās gan uz lēninātājiem, gan gulšņiem un radariem.

Savukārt "Fima" sūdzība par tehniskās specifikācijas prasību, kas cita starpā paredz, ka bremzēšana jānodrošina ar gumijas atsperēm, tika atzīta par daļēji pamatotu. Turklāt par pamatotu tika atzīta sūdzība par tehniskās specifikācijas prasību, kas paredz, ka bremzēšana jānodrošina ar vagonu ieejas ātrumu līdz 10 metriem sekundē.

Apkopojot visu informāciju, Iesnieguma izskatīšanas komisija secināja, ka "LNK Industries" iesniegums ir nepamatots, bet "Fima" iesniegums ir daļēji pamatots, tāpēc līguma slēgšana konkursā bez grozījumu veikšanas nolikumā nav pieļaujama.

Komisija nolēma aizliegt LDz bez grozījumu veikšanas konkursa nolikumā turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu, kā arī uzdeva atcelt tehnisko specifikāciju, kas nosaka, ka bremzēšana jānodrošina ar gumijas atsperēm, kā arī ar vagonu ieejas ātrumu līdz 10 metriem sekundē.

Jau ziņots, ka jūnija sākumā LDz atkārtoti izsludināja iepirkuma konkursus Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācijai, Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstībai un Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstības-būvniecības īstenošana.

Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstības prognozētā līgumcena ir 35,92 miljoni eiro.
Jūlija beigās IUB skatīja būvniecības uzņēmumu SIA "Fima" un AS "LNK Industries" sūdzības šajā konkursā un pieņēma starplēmumu, pagarinot lēmuma pieņemšanas termiņu līdz 28. augustam.

"Fima" pārstāvji norādīja, ka uzņēmums paudis bažas par to, ka šajā vērienīgajā iepirkumā, kur piesaistīti Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi, ir saskatāmas negodīgas konkurences pazīmes, neizslēdzot iespēju, ka nolikuma teksts ir rakstīts vienas kompānijas interesēs, kas sadārdzina projekta īstenošanas izmaksas par vairākiem miljoniem eiro.

"Ir labi, ka IUB ir izpratis mūsu saskatītās problēmas, iepirkuma komplicētību un ir ieinteresēts rast risinājumu, kas nāktu par labu projekta kvalitātei. Nereti konkurenci ierobežojošas lietas nav tik acīmredzamas, un sarežģītos tehniskos projektos, kāds nenoliedzami ir šis projekts, pasūtītājs balstās uz sev zināmiem risinājumiem, netīši izslēdzot alternatīvas. Mēs ceram, ka piesaistāmā eksperta profesionālā kvalifikācija un objektivitāte būs atbilstoša jautājuma sarežģītības pakāpei un tas palīdzēs godīgi un neitrāli izvērtēt iepirkuma prasības, nevis radīs jaunas neskaidrības un apstākļus jaunām subjektīvām interpretācijām," pauda "Fima" valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Grebežs.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz Loģistika".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!