2019. gada jūlijā, salīdzinot ar 2018. gada jūliju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 2,5%, autodegvielas – samazinājās par 1,7%.
Salīdzinot ar 2018. gada jūliju, vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 33,8%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 14,0%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,7%). Lielākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 3,0%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,3%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 5,5%.
2019. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,6%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,9%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,9%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 7,5%). Lielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 9,2%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,2%).
2019. gada jūlijā salīdzinājumā ar jūniju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,9%.