Komercķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 47,040 miljoni eiro, un tā ir lielākā pagājušajā nedēļā reģistrētā komercķīla. Komercķīlas devējs ir SIA "Esterkin Family Investments", ņēmējs - "Rietumu Banka", bet parādnieks ir "Outletico". Komercķīla nodrošina prasījumus, kas izriet no 2017. gadā noslēgta kredīta līguma.
Komercķīla reģistrēta 13. septembrī. Līdz ar jaunās ķīlas reģistrāciju, dzēsta iepriekš 2017. gada novembrī reģistrēta komercķīla, ar kuru arī bija ieķīlātas "Outletico" daļas.
"Outletico" ir ieplānojusi Piņķos uzbūvēt tirdzniecības kompleksu, kurā plānotas telpas aptuveni 100 veikaliem, kā arī restorāniem un kafejnīcām. Uzņēmums dibināts 2016. gadā, tā lielākais īpašnieks ar 54,25% kapitāldaļu ir "Esterkin Family Investments", 39% daļu īpašnieks ir Andrejs Dozorcevs, pārējās kapitāldaļas pieder vairākām privātpersonām un uzņēmumiem.
2018. gadā "Outletico" nebija apgrozījuma, taču uzņēmumam bijuši izdevumi, un tādējādi tas strādājis ar zaudējumiem 607 tūkstošu eiro apmērā. Uzņēmums nodarbināja piecus darbiniekus.
Savukārt SIA "Esterkin Family Investments" ir holdingkompānija, kurai cita starpā pieder 33,12% no "Rietumu Banka" akcijām. 2018. gadā "Esterkin Family Investments" apgrozījums bija 4,272 miljoni eiro, bet tās peļņa bija 5,760 miljoni eiro. Uzņēmums nodarbināja divus darbiniekus.
"Delfi" jau ziņoja, tirdzniecības centrs "Via Jurmala Outlet Village" tiek būvēts pie šosejas starp Rīgu un Jūrmalu, Piņķu apkārtnē. Centra platība pirmajā posmā paredzēta 15 000 m². 2020. gadā tiks atvērti aptuveni 70 veikali, vairākas kafejnīcas un restorāni, kā arī bērnu pilsētiņa.
Centra būvniecības ietvaros tiks uzstādīta reklāmas iekārta – 380 metru garumā, 3,2 metru augstumā – tie ir iespaidīgi izmēri aizsargsienai, kas atdala centru no šosejas Rīga-Jūrmala. Jāatzīmē, ka siena tiks apgaismota arī naktī, jo ir izstrādāta īpaša viedā apgaismojuma sistēma, kura ir efektīva tumsā.
"Outlet" tipa ciemats ir mazumtirdzniecības centra formāts, kas specializējas zīmolu apģērbu, apavu un aksesuāru pārdošanā ar ievērojamām atlaidēm. Šādos centros parasti tiek pārdotas iepriekšējās sezonas preču paliekas un kolekcijas, kas īpaši pielāgotas šādu centru tirdzniecībai. Minimālā atlaide šādos centros ir 30%, bet var sasniegt 50% un pat 70%, salīdzinot ar tradicionālajiem veikaliem.