Rail Baltica Salaspils kravu pārkraušanas termināls
Foto: Publicitātes foto

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenotājs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" izbeidzis iepirkumu par kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri, informēja "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāve Vita Voronkova.

Viņa skaidroja, ka Iepirkuma komisija, kuras sastāvā ir "Eiropas dzelzceļa līnijas", Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" un Satiksmes ministrijas eksperti, nolēma izbeigt iepirkumu, jo līdz iepirkuma termiņa beigām nebija saņemts neviens pieteikums, kas atbilstu iepirkuma nosacījumiem. Iepirkumu komisija plāno turpināt darbu pie iepirkuma dokumentācijā iekļauto prasību pilnveidošanas.

Iepirkuma ""Rail Baltica" kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceres dokumentācijas izstrāde un paredzētās darbības ietekmes uz vidi iespējamu pasākumu novērtējums" mērķis ir risinājumu un saistītās infrastruktūras teritoriju definēšana, nosakot tās attīstībai nepieciešamo publiskās piekļuves un inženierkomunikāciju infrastruktūru un funkcionālu savienojumu izvietojumu ar dzelzceļa "Rail Baltica" pamatlīniju, esošajiem 1520 milimetru dzelzceļa sliežu ceļiem, autoceļiem un visām "Rail Baltica" kravu pārkraušanas termināļa turpmākās attīstības teritorijām.

Multimodalālais loģistikas centrs Salaspilī jeb "Rail Baltica" kravu pārkraušanas terminālis ir paredzēts kā Baltijas centrālais loģistikas centrs, kura teritorijā plānots apstrādāt divu dzelzceļa sistēmu un auto transporta sauszemes kravas. "Rail Baltica" kravu pārkraušanas terminālī ir plānota vilcienu pieņemšana un to sastāvu formēšana, kravu operācijas ar konteineriem, kā arī vilcienu, kuri pārvadā kravas automašīnas vai puspiekabes, apstrāde, tādējādi nodrošinot pakalpojumus arī autopārvadātājiem. "Rail Baltica" kravu pārkraušanas terminālis būs pamats, lai attīstītu un nodrošinātu kravu pārvadājumus starptautiskajos koridoros gan ziemeļu-dienvidu, gan austrumu-rietumu virzienā.

Voronkova norādīja, ka atbilstoši nākotnes kravu un satiksmes plūsmu prognožu modelim "Rail Baltica" kravu pārkraušanas terminālis Salaspilī varētu piesaistīt apmēram 1,4-1,8 miljonus tonnu kravu gadā, kas atbilst aptuveni 162 000 piekrautu TEU konteineru.

Jau ziņots, ka "Eiropas dzelzceļa līnijas" augusta sākumā izsludināja iepirkumu par "Rail Baltica" kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri.

Uzņēmums "Eiropas dzelzceļa līnijas" ir starptautiskā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā. Tā atbildībā ir stacijas izbūve lidostā "Rīga" un Rīgas Centrālās stacijas pārbūve.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!