Tāpat ASV tirgū šoruden ir palaists jaunākais uzņēmuma veikums - spēle "Team3" jeb "trīs mērkaķu spēle". Spēle paredzēta jau pieaugušākai auditorijai un ar tās izstrādi uzņēmums saista lielas cerības, jo pirmās tendences liecinot - izdevies uziet jaunu spēļu industrijas zelta dzīslu un radīt spēli, kas pasaulē būs tik pat pieprasīta kā iepriekšminētā "pingvīnu spēle".
Patlaban visā pasaulē jau pārdoti ap 300 000 uzņēmuma radītās spēle "Icecool" komplekti un šogad tirgū jau laista arī "Icecool 2" - šī spēle ir gan atsevišķa spēle, gan arī kalpo kā paplašinājums "Icecool". Apvienojot abas, dubultojas spēlētāju skaits, ir daudz vairāk laukumu variāciju, kā arī ir jauns spēles variants.
Šī uzņēmuma radītās spēles leģenda, zeme un tematika tiek tālāk attīstīta arī jaunos spēļu virzienos, stāsta uzņēmuma vadītājs un īpašnieks Egils Grasmanis.
"Brain Games" tirgū darbojas 15 gadus, pērn tā kopējais grupas apgrozījums bija 3,7 miljoni eiro.
Grasmanis stāsta, ka laiks no idejas par spēli, līguma slēgšanas un tās nonākšanai veikalu plauktos ir apmēram divi gadi. Viens no uzņēmuma galvenajiem mērķa tirgiem ir ASV, kurā uzņēmums šobrīd virzās paša spēkiem ar reģistrētu zīmolu un autortiesību aizsargātām spēlēm. Tāpat ļoti perspektīvs ir Āzijas un Eiropas tirgus, kuriem tiek fokusēta uzņēmuma darbība.
"Pasaules spēļu tirgus ir augošs, bet viens no iemesliem, kāpēc cilvēki nespēlē vēl vairāk, viņiem vienkārši nepatīk lasīt noteikumus," norāda Grasmanis. Arī šajā jomā gaidāma revolūcija, prognozē Grasmanis. Šobrīd tirgū sevi piesakot telefonu aplikācija un platforma "Dized", kura jebkuram spēlētājam ļauj interaktīvā veidā iemācīties spēles noteikumus, izspēlējot pirmo partiju. Arī "Brain Games" spēles jau varot apgūt šajā platformā un, pēc Grasmaņa domām, pēc pieciem gadiem spēļu programmiņas papīra formā vairs nebūs pieejamas vispār.
Uzņēmuma jaunākais veikums - spēle "Team3" būšot tik pat liels hits, kā "Icecool", jo par to šobrīd liecinot visas tendences. "Nāk pozitīvi signāli no visas pasaules. Interese, atsauksmes, viss liecina, ka nākamais un aiznākamais gads spēlei būs veiksmīgs gads. Spēle ir vienkārša, spēlējama trijatā, kur viens suflē otram, kā trešajām jākārto "tetra" spēles tipa figūras. Tipiska ballīšu spēle," raksturo Grasmanis.
Kā norāda uzņēmuma vadītājs šī "mērkaķu spēle" jau esot nopērkama ASV tirgū un drīzumā tās tirdzniecība tikšot uzsākta arī Latvijā. Vienlaikus aizsākot starptautisku mārketinga kampaņu, piemēram, reklāmās iesaistot skeitborda zvaigzni Madaru Apsi.
"Delfi" jau ziņoja, ka "Brain Games" nesen iegādājies lietuviešu uzņēmumu "New Media Publishing", tā paplašinot tirdzniecības vietu skaitu un kļūst par plašāko galda spēļu veikalu ķēdi Baltijā. Tiek uzsvērts, ka "New Media Publishing" pirkums ievērojami paplašinās "Brain Games" vairumtirdzniecības sortimentu. Nopērkot uzņēmuma Baltijas biznesa portfelim provizoriski tiekot pievienots 1,3 miljoni eiro apgrozījums.
Pērn Eiropai piederējuši 37% kopējās spēļu tirgus daļas, kam sekoja Ziemeļamerika, Āzija, Tuvie Austrumi un Dienvidamerika. Eiropā izplatītākās ir klasiskās un uz ekonomikas tematiku orientētās spēles. Pēc "Technavio" pētījuma, galda spēļu bizness globāli palielināsies par 5,17 miljardiem ASV dolāru laika posmā no 2019. līdz 2023. gadam. Tas nozīmē, ka spēļu bizness palielinās tirgus daļu vairāk nekā divas reizes, sasniedzot vairāk nekā 12 miljardus ASV dolāru vērtību 2023. gadā.
Šobrīd uzņēmuma spēļu pārdošanas topā ir tādas spēles kā "Saboteur", "Catan" un "Icecool". Tieši šī Latvijā radītā galda spēle "Icecool" ir ieguvusi arī plašu atpazīstamību pasaulē, iegūstot vairāk nekā 20 starptautiskas godalgas, tajā skaitā 2017. gadā iegūta visprestižākā galda spēļu balva "Gada labākā spēle" ("Spiel des Jahres") bērnu spēļu kategorijā. "Icecool" kopumā tiek tirgota vairāk nekā 40 pasaules valstīs.
"Brain Games" patlaban pieder 12 veikali. Divi veikali Rīgā, trīs Igaunijā (Tallinā un Tartu) un septiņi veikali no "New Media Publishing" nopirkšanas, kuru veikali "Galvosukiu Pasaulis" Lietuvā atrodas Viļņā, Kauņā, Klaipēdā, Paņevežā un Šauļos. Turklāt spēles ir iespējams iegādāties arī "Brain Games" un "Galvosukiu Pasaulis" internetveikalos.
"Brain Games Publishing" uzskatāma par galda spēļu izdevniecību. Uzņēmums ir arī viens no finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras "Eksporta un inovāciju balva 2019" konkursā, kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" mazo komercsabiedrību grupā.
"Brain Games" grupā ietilpst SIA "Brain Games", kas nodarbojas ar spēļu, pužļu un galvas mežģu pielāgošanu un izplatīšanu vietējam – Baltijas tirgum, "Brain Games Publishing", kas darbojas kā galda spēļu izdevniecība un jaunu galda spēļu izstrādātāji, "Brain Games" OU (Igaunija), "Brain Games USA" LLC (ASV), "Brain Games Publishing" SIA (Latvija) un tagad arī "New Media Publishing" UAB (Lietuva).
SIA "Brain Game Publishing" vienādās daļās pieder Egilam Grasmanim un Ērikam Ciguzim.