LIAA projekts Mapon SIA - 14
Foto: DELFI

Autoparku vadības un kontroles sistēmu izstrādātāja "Mapon" klientu skaits visā pasaulē pārsniedz 8000, bet uzraudzītais autoparks pārsniedz 73 600 spēkratus. Šogad uzņēmums īpašu fokusu pievērsis Latīņamerikas tirgum, kurā nākamgad tiek prognozēts būtisks izrāviens. Tāpat "Mapon" ir arī viens no finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotajā konkursā "Eksporta un inovāciju balva 2019".

Rīgā bāzētais "Mapon" šobrīd ir viens no vadošajiem uzņēmumiem GPS izsekošanas un autoparku vadības tehnoloģiju jomā Baltijā un Skandināvijā. Uzņēmumam ir filiāles Igaunijā, Somijā un Spānijā, kā arī plašs partneru tīkls visā pasaulē – kopumā vairāk nekā 50 valstīs, portālam "Delfi" stāsta uzņēmuma vadītājs Andris Dzudzilo.

Viņš skaidro, ka uzņēmuma populārākie risinājumi ir GPS izsekošana, degvielas kontrole, temperatūras uzraudzība, attālināta digitālā tahogrāfa datu lejupielāde un analīze. Tāpat uzņēmums analīzē autoparka efektivitāti, kā arī nodrošina transportlīdzekļu pārbaudes, drošības risinājumus un izstrādā mobilās lietotnes.

"Tehnoloģija sevi pierāda jau no uzstādīšanas brīža. Piemēram, ja ar ierīci ir aprīkots kaut vai tikai viens smagais auto, tas ir kā likums, ka visa autoparka degvielas patēriņš pēkšņi samazinās. Šoferiem pēkšņi degviela nepazūd," ironizē "Mapon" vadītājs.

Uzņēmums ar savu tehnoloģiju patlaban aprīko plašu spēkratu spektru – sākot no uzņēmumu komerctransporta, kravas automašīnām un beidzot ar zvejas kuģiem un kuteriem. Tā klientu skaitā ir arī Latvijas lielākais autopārvadātājs "Kreiss", degvielas uzpildes staciju tīkls "Circle-K", kā arī tādi uzņēmumi kā "Cemex", "Kurbads", "Dinotrans", "Sanitex".

Kā uzsver uzņēmuma vadītājs, mērķis ir katru gadu audzēt apjomus par 30%, tuvākajos gados sasniedzot 100 000 uzstādīto iekārtu robežu. 2018. gadu "Mapon" noslēdza ar četru miljonu eiro apgrozījumu, bet šogad apgrozījums jau pārsniegšot sešus miljonus eiro, savukārt 2020. gadā plānots sasniegt jau 10 miljonu eiro apgrozījumu.

Liels uzsvars šobrīd tiekot likts uz Latīņamerikas tirgu, kurā nākamgad plānots būtisks uzrāviens un uzstādīto iekārtu skaita pieaugums – no 1300 šobrīd līdz 7000 nākamgad.

Dzudzilo arī norāda, ka ir jūtama zināma globālās ekonomikas piebremzēšanās. Autoparki gan tiekot atjaunināti, uzlaboti un aprīkoti ar tehnoloģijām, tomēr aizvadītā vasara jau esot bijusi mierīgāka: "2018. gadā vasaru mēs neredzējām, šogad vasaru jau redzējām", viņš ironizē.

Vēl viena tendence tirgū patlaban esot konsolidācija, lielajiem tirgus spēlētājiem nopērkot mazos. "Tirgus cena visu laiku tikai samazinoties un, ja tev nav ap 20 000 iekārtu, tev vienkārši nav resursu konkurēt ar cenu un vienlaikus ieguldīt tehnoloģijās. Tevi vienkārši lielie apēdīs," rezumē Dzudzilo.

Uzņēmums ir arī viens no finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras "Eksporta un inovāciju balva 2019" konkursā, kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" mazo komercsabiedrību grupā.

"Mapon" ir viens no "Draugiem Group" uzņēmumiem, un tas tika izveidots 2006. gadā. Patlaban uzņēmums nodarbina 65 darbiniekus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!