"Mežroze" ir tekstila audumu ražotājs un gultas veļas šūšanas uzņēmums. Tā lielākie sadarbības partneri atrodas Somijas un Zviedrijas tirgos. Dreimanis skaidro, ka šie divi tirgi nav salīdzinoši lieli un līdz ar to tajos nav pārstāvēti globālie nozares spēlētāji, kas ļauj uzņēmumam tajos labi konkurēt. Turklāt Zviedrijā un Somijā iedzīvotājiem patīk specifisks dizains, tajā ir novērojamas atšķirīgas modes tendences. "Mēs izmantojam savu mazā ražotāja priekšrocību, ātri reaģējam uz pārmaiņām," atklāj Dreimanis.
Tāpat aktīvi eksporta tirgi ir Austrija,Vācija, Beļģija, Šveice u.c., tomēr projektu vadītājs neslēpj, ka Vācijā gribētos strādāt vairāk, bet tur ir ļoti sīva konkurence. Kopumā uzņēmums eksportē apmēram 95% savas produkcijas.
Uzņēmumam ir daudzu gadu pieredze nozarē, un tā jaunākie produkti ir audumu digitālā druka, audumu ražošana ar "Stone Wash" efektu un dažādu aksesuāru izstrāde. Dreimanis stāsta, ka ar digitālo druku var panākt tādu efektu, ko agrāk nevarēja izdarīt – toņu pāreju, sīku detaļu attēlošanu u.tml. Vienlaikus digitālā druka ir daudz lēnāka nekā tradicionālā.
"Dizaineri savus darbus zīmē uz papīra dažādās tehnikās, jo strādāt datorā šobrīd vairs nav modē. Vienlaikus dizains mainās ļoti ātri, maiņa notiek apmēram 2-3 gados," teic Dreimanis. Turklāt arī pats dizains ir jāprot skaisti "iepakot", jo tīru dizainu arī vairs nevar pārdot.
Uzņēmumā lielākās izmaksas veido darba algas un maksa par enerģiju. Dreimanis neslēpj, ka elektrības tirgus ir izaicinājums, jo uzņēmums ir liels gāzes un elektrības patērētājs. Interesanti, ka tekstila nozarē tehnoloģijas un iekārtas darbojas pat 50-60 gadus. "No ražošanas viedokļa "Mežroze" ir moderns uzņēmums," uzskata Dreimanis.
Uzņēmums pamatā sadarbojas ar starpniekiem, vairumtirgotājiem un lielajām veikalu ķēdēm. Tam ir arī savs veikals ražotnē, kas atrodas Rīgā, Brīvības gatvē.
Uzņēmums aug par aptuveni 10% gadā, teic Dreimanis, šobrīd notiek arī strukturālas pārmaiņas. 2016. gada decembrī ir reģistrēts jauns uzņēmums "Mezroze&Co", bet jau 1993. gadā – "Mežroze". "Mežroze" 2018. gadā apgrozīja 8,1 miljonu eiro un nopelnīja 371,7 tūkstošus eiro, savukārt "Mezroze&Co" apgrozījums pērn bija 4,0 miljoni eiro un peļņa – 41,2 tūkstoši eiro, liecina "Crediweb.lv" dati.
"Mezroze&Co" ir arī viens no finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras "Eksporta un inovāciju balva 2019" konkursā, kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" lielo/ vidējo komercsabiedrību grupā un "Rūpnieciskais dizains".