Pašmāju bioloģisko produktu ražotājs izcīnījis vietu uz tirdzniecības milžu veikalu plauktiem
Foto: DELFI
Pasaulē pieprasījums pēc bioloģiskās pārtikas aug, un kombinācijā ar neatlaidīgu darbu un nepieciešamo finansējumu tas ir devis iespēju vietējam bioloģiskajam ražotājam "Lat Eko Food" strauji audzēt apgrozījumu. Uzņēmuma plāni un jaudas ļauj runāt par turpmāku izaugsmi.

"Lat Eko Food" Latvijas patērētājiem pazīstams ar zīmolu "Rūdolfs" un ražo bioloģisko pārtiku. Uzņēmums tika nodibināts 2010. gadā, bet Ādažu ražotne atklāta 2014. gadā. Kopš 2015. gada uzņēmums paplašina savu darbības jomu. Šobrīd "Rūdolfs" sortimentā ir dažādi produkti: kečupi, smūtiji, ievārījumi, augļu krēmi, dārzeņu krēmi, kā arī zīdaiņu pārtika. "Sākām ar bērnu pārtiku, pēc tam piedāvājām arī produkciju pieaugušajiem," atceras uzņēmuma vadītāja un līdzīpašniece Egija Martinsone, piebilstot, ka, ja pašā sākumā būtu zinājusi, cik tas viss būs sarežģīti, laikam pat nebūtu sākusi biznesu.

Ražošanā primāri tiek izmantotas Latvijas bioloģisko lauksaimniecību izejvielas. Martinsone norāda, ka ir svarīgi Latvijā attīstīt bioloģisko lauksaimniecību. Tāpat ražošanai uzņēmumā nākas iepirkt izejvielas no ārzemēm, piemēram, banānus, mango u.tml. "Ir daudz vienkāršāk ražot konvencionālo pārtiku, nekā bioloģisko," rezumē Martinsone. Izstrādājot jaunas produktu līnijas, ļoti liela uzmanība tiek pievērsta produktu sastāvam, lai tie būtu inovatīvi un arī pēc iespējas lielāku pievienoto vērtību, kas ir priekšrocība salīdzinājumā ar konkurentiem. "Ir jādomā, ko mēs liekam iekšā savā ķermenī. Un būtu svarīgi jau skolās mācīt par veselīgu pārtiku. Cilvēki ir jāizglīto," uzskata Martinsone.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!