LIAA projekts SIA "Latvijas Amerikas acu centrs" - 2
Foto: DELFI
Vairums Latvijas iedzīvotāju kā populārāko redzes korekcijas metodi min redzes lāzerkorekciju, taču nezin vai nav informēti par citām redzes korekcijas iespējām, norāda "Latvijas Amerikas acu centrs". Līdz ar to centrā radīts pakalpojums, kas ļauj izdarīt izsvērtāku izvēli no vairākiem variantiem. Turklāt uzņēmums iesaistījies Latvijas veselības tūrisma klastera darbībā, lai veicinātu medicīnas tūrismu.

SIA "Latvijas Amerikas acu centrs" ir viens no finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras "Eksporta un inovāciju balva 2019" konkursā, kategorijā "Importa aizstājējprodukts" ar pakalpojumu "Mana redze = mana dzīves kvalitāte". Uzņēmuma valdes locekle Una Brūna stāsta, ka pakalpojums ir izveidots, sekojot mērķim radīt un nodrošināt Latvijas iedzīvotājiem individuāli piemērotāko redzes korekcijas veidu. "Vairums iedzīvotāju kā populārāko redzes korekcijas metodi min redzes lāzerkorekciju, taču nezin vai nav informēti par citām mūsdienu redzes korekcijas iespējām. Nereti pacientam tiek veikta redzes lāzerkorekcija, taču cilvēks pirms tam nav informēts par citām alternatīvām metodēm, piemēram, redzes korekciju ar kolamēra lēcas implantu," norāda Brūna.

Viņa uzskaita, ka katrai no šīm metodēm ir savi plusi un mīnusi, piemēram, kolamēra lēcas implantācija ir atgriezenisks process, un vēlāk, ja nepieciešams, implantu var izņemt vai nomainīt, savukārt lāzerkorekciju ir iespējams veikt pat pie mazām dioptrijām. Acs anatomisko īpatnību dēļ ne visiem pacientiem var tikt veiktas visas korekcijas metodes.

"Latvijas Amerikas acu centrs" ir dibināts 1993. gadā, bet ceļš uz šo pakalpojuma izveidi aizsākts 2004. gadā. 2019. gadā uzņēmums ir spēris nākamo soli un iegādājies refraktīvo lāzeru redzes lāzerkorekcijai, kā arī no 2019. gada decembra piedāvās ortokeratoloģijas lēcas jeb nakts lēcas, kas ārzemju tirgū popularitāti guvušas starp jauniešiem vai pacientiem, kuriem dažādu iemeslu dēļ nav piemērota neviena no ķirurģiskajām redzes korekcijas metodēm.

Kopumā Latvijas tirgū ir vairākas klīnikas, kas piedāvā dažādus redzes korekcijas pakalpojumus, taču "Latvijas Amerikas acu centrā" uzsver, ka pakalpojums "Mana redze = mana dzīves kvalitāte" ir unikāls, kas vienuviet apvieno visas iespējamās redzes korekcijas metodes un ļauj arī iedzīvotājiem izzināt visas metodes un katrai no tām attiecināmos plusus un mīnusus.

Uzņēmumā izstrādes procesā ir arī divas interneta platformas (viena paredzēta Latvijas tirgum, otra – ārvalstu), kur būs pieejama informācija par visiem redzes korekcijas veidiem, kā arī interaktīva lietotne, ar kuras palīdzību būs iespējams attālināti noteikt pirmās agrīnās izmaiņas redzes kvalitātē.

Uzņēmums strādā Rīgā, tam ir filiāle arī Liepājā, un šobrīd tiekot domāts par filiālēm citās Latvijas pilsētās.

"Latvijas Amerikas acu centra" filozofija un misija – izmantojot pieejamās profesionālās izaugsmes iespējas, pakāpties pašiem un nodot savas zināšanas tālāk, lai attīstītos visa nozare un pacienti laikus saņemtu profesionālu un kvalitatīvu palīdzību. Šīs filozofijas pamatlicējs ir profesors Džons Džozefs Makdermots (John Joseph McDermott) (1932-2013) no Kalifornijas, ASV, kurš 1991. gadā pirmo reizi ieradās Latvijā un apmācīja trīs Latvijas acu ārstus ar norunu, ka katrs no tiem apmācīs vēl trīs citus ārstus.

Uzņēmums īpašu uzmanību pievērš attīstībai un pētniecībai. 2018. gadā un 2019. gadā (līdz šim) uzņēmums ieguldījis 486,3 tūkstošus eiro jaunu iekārtu iegādē. Tas piedalās klīniskajos pētījumos un ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kas var importēt radzenes audus no trešajām pasaules valstīm.

Uzņēmums veicina arī medicīnas tūrismu, iesaistoties Latvijas veselības tūrisma klastera darbībā, kā arī citu organizāciju darbā, jau gadiem pacientu vidū ir ārzemnieki. Šobrīd skats tiek vērsts uz Skandināvijas un Lielbritānijas tirgu.

Kopš 2018. gada "Latvijas Amerikas acu centrs" ir "MFD" grupas (SIA "Dziedniecība") sastāvā. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 4,2 miljoni eiro, kas ir 16% pieaugums salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Šobrīd darbinieku skaits sasniedzis 85, un gadā tiek apkalpoti apmēram 36 tūkstoši klientu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!