Baltijas kopuzņēmuma AS "RB Rail", kas izveidots dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai, valdes priekšsēdētājs Timo Rīhimeki personisku iemeslu dēļ atstās amatu, darba pienākumus beidzot pildīt 19.decembrī, aģentūru LETA informēja "RB Rail" pārstāvji.
"Ar nožēlu man ir jāatvadās no "Rail Baltica" personisku iemeslu dēļ. "Rail Baltica" bija nozīmīgs un aizraujošs projekts, kurā strādāt, un es vēlos pateikties visiem "RB Rail" darbiniekiem, starptautiskajiem partneriem, padomei un citām iesaistītajām pusēm par sadarbību un atbalstu," pauda Rīhimeki.
"RB Rail" padomes priekšsēdētājs Karolis Sankovskis pauda sarūgtinājumu par Rīhimeki atkāpšanos no amata, tomēr piebilda, ka respektē viņa lēmumu. "Padomes vārdā es vēlētos pateikties viņam par ieguldīto darbu un novēlēt visu to labāko tālākajās gaitās. Jaunā izpilddirektora atlases laikā, kopuzņēmuma netraucētu darbību nodrošinās pārējie valdes locekļi, kā arī visa "RB Rail" komanda. Tāpat uzņēmumam drīz pievienosies Programmas vadības direktors, kurš būs atbildīgs par globālā projekta aktivitāšu izpildes paātrināšanu," viņš norādīja.
"RB Rail" pārstāvji minēja, ka Rīhimekī veicināja būtisku progresu projektā, sākot būvprojektēšanas darbus 411 kilometriem no "Rail Baltica" pamattrases, kā arī izsludinot pamattrases būvprojektēšanas darbu iepirkumus vēl 236 kilometru garumā. Papildus tam Rīhimeki turpināja tālāk uzlabot kompānijas struktūru ieviešot Programmas vadības daļu, lai stiprinātu projekta spēju veiksmīgi īstenot būvprojektēšanas un būvniecības posmus. Turklāt, lai nodrošinātu efektīvāku iepirkuma procesu, uzņēmumā tika pastiprināta Iepirkumu nodaļas loma.
Jau ziņots, ka "RB Rail" valdes priekšsēdētāja amatā Rīhimeki strādā kopš šā gada 11. marta.
"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.