Aliexpress
Foto: Vida Press
Latvijas iedzīvotāju visbiežāk apmeklētā ārvalstu interneta iepirkšanās platforma ir "Aliexpress" – to aplūkojuši vismaz 83% Latvijas iedzīvotāju, bet 67% tajā arī iepirkušies, liecina pētījums par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem starptautiskajos e-veikalos, ko Latvijas Pasta uzdevumā īstenoja "Kantar". Aptauju veica pētījumu kompānija "Kantar" laika periodā no 2019. gada 10. līdz 12.septembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 850 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

Savukārt katrs otrais ārvalstu interneta veikalu pircējs no Latvijas, kam bijusi izvēles iespēja attiecībā uz iegādātās preces saņemšanas veidu, izvēlējies to saņemt Latvijas Pasta nodaļā.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 58% Latvijas iedzīvotāju pēdējā pusgada laikā ir iepirkušies ārvalstu interneta veikalos, bet kopumā absolūtajam vairākumam Latvijas iedzīvotāju – 80% – ir iepirkšanās pieredze starptautiskajos e-veikalos. Salīdzinoši biežāk ārvalstu interneta veikalos iepirkušies gados jaunāki Latvijas iedzīvotāji vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem, kā arī speciālisti, darbinieki un iedzīvotāji, kuru ģimenē ir bērni. Ārvalstu e-veikalos privātām vajadzībām vienlīdz bieži iepērkas kā sievietes, tā vīrieši.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!