Centrā būs jauna šķirošanas iekārta, kas ļaus efektivizēt sūtījumu apstrādi, tādejādi nodrošinot to ātrāku un ērtāku sūtījumu piegādi klientiem. Rūpējoties par oglekļa dioksīdu izmešu samazināšanu, jaunajā terminālī plānoti energoefektīvi risinājumi, tostarp uzņēmums iecerējis papildināt savu autoparku ar elektromobiļiem.
Kā uzsver lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce, jaunais centrs nodrošinās stabilu ilgtermiņa aviācijas kravu plūsmu lidostā. "Galvenā un noteicošā loma starptautisko kravu loģistikas risinājumu piesaistei un attīstībai lidostā "Rīga" ir attīstīta infrastruktūra ar zemām izmaksām, augsta pakalpojumu kvalitāte, saprotamas un vienkāršas muitas procedūras, kā arī pievienotās vērtības radīšana, ko, balstoties uz inovācijām, var sniegt kravu apkalpošanā iesaistītie uzņēmumi un kontrolējošās iestādes," bilst Līce.
Viņa norāda, ka lidostas galvenais uzdevums ir radīt piemērotu infrastruktūru un labvēlīgu sadarbības platformu, kas veicinās jaunu kravu pārvadātāju ienākšanu un aviācijas kravu apgrozījuma pieaugumu.
Savukārt satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norādījis: "DHL izvēle savu reģionālo kravu loģistikas centru veidot tieši Rīgā ir apliecinājums mūsu lidostas augstajai konkurētspējai un prasmei piesaistīt vadošos starptautiskos loģistikas spēlētājus."
"DHL Latvija" Operatīvās nodaļas direktors Krists Ezeriņš bilst, ka jaunajā objektā plānots investēt 12 miljonus eiro. "Ekonomikas e-komercializēšanās un loģistika ir saistītas, un mēs to ņemam vērā, investējot automatizētā šķirošanas līnijā, kas optimizēs un paātrinās šķirošanas procesu," skaidro Ezeriņš.
Līgums ar investoru par termināļa nomu noslēgts uz 10 gadiem, paredzot iespēju to pagarināt līdz 15-20 gadiem.
Līce norāda, ka tuvākajā laikā lidostas teritorijā tiks pabeigta jauna kravu perona būvniecība, kas ļaus dubultot lidostas kapacitāti kravu apkalpošanas jomā. Jaunajā peronā atradīsies trīs lielfizelāžas gaisa kuģu stāvvietas ar fleksiblu plānojumu, nodrošinot iespēju uzņemt visu tipu kravas gaisa kuģus.
Tādejādi kopā ar jauno DHL sūtījumu apstrādes centru un iecerēto multifunkcionālo loģistikas centru lidostā būs izveidota moderna kravu apstrādes infrastruktūra, ļaujot lidostai "Rīga" pilnvērtīgi iesaistīties globālajā aviācijas kravu tirgū, norāda Līce.
Jau vēstīts, ka 2018. gadā apkalpoto kravu apjoms lidostā "Rīga" pieauga par 10,4%, pārsniedzot 27 tūkstošus tonnu. Šā gada deviņos mēnešos lidosta "Rīga" ir apkalpojusi gandrīz 20 tūkstošus tonnu gaisa kravu - pusi no visām Baltijas valstu aviokravām.