2019. gada oktobrī, salīdzinot ar 2018. gada oktobri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas mazumtirdzniecība palika iepriekšējā gada līmenī, savukārt nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,3%, autodegvielas – samazinājās par 3,2%.
Salīdzinot ar 2018. gada oktobri, apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 14,8%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 13,7%). Lielākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 10,6%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 9,2%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 1,3%.
2019. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,1%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, arī palielinājās par 0,1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,0%). Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,9%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,1%).
2019. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,5%.