Maz ticams, ka Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekts tiks pabeigts paredzētajā termiņā – līdz 2026. gadam, ceturtdien atzinis Igaunijas premjerministrs Jiri Ratass.
Kā viņš ceturtdien izteicies preses konferencē pēc valdības sēdes, šis projekts ir apjomīgs, tāpēc tajā ir daudz problēmu un strīdīgu jautājumu. Šai sakarā viņš pieminējis jauno Eiropas Savienības budžetu un norādījis, ka noteikti gaidāmas diskusijas par projekta finansējumu.
Premjers arī paudis viedokli, ka Igaunijas teritorijā šai dzelzceļa līnijā vajadzēs vairāk pieturu, nekā šobrīd paredzēts.
"Ilemiste, Rapla un Pērnava – tas ir pārāk maz," viņš piebildis.
Kā ziņots, Igaunijas Valsts kontroles revīzijā konstatēts, ka "Rail Baltica" projekts tiek īstenots ar kavēšanos un īstenošanas izmaksas ir lielākas, nekā tika gaidīts, tāpēc, visticamāk, "Rail Baltica" būvniecību paredzētajā termiņā pabeigt neizdosies.
Valsts kontroles analīze liecina, ka Igaunijas atbildībā esošo projekta posmu izpildes termiņi, kas paredzēti līgumos par finansējumu, ir vai tiks pārsniegti vidēji par vairāk nekā diviem gadiem, paziņojusi institūcija.
Janvārī visās trīs Baltijas valstīs vienlaicīgi tiks publiskots augstāko revīzijas institūciju kopīgais ziņojums par visu projektu. Šis audits sākts 2018. gadā, lai analizētu projekta finansēšanu, iepirkumu organizēšanu un līgumu pārvaldību. Vienlaikus Igaunijas Valsts kontrole sagatavoja atsevišķu ziņojumu par projektu savā valstī.