2019. gada novembrī, salīdzinot ar 2018. gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,1%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 2,9%, autodegvielas – samazinājās par 0,6%.
Salīdzinot ar 2018. gada novembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 19,2%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 16,2%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 9,6%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 2,0%.
2019. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 2,6%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 3,5%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11,1%) kā arī mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 5,1%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,6%).
2019. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,9%.