"Rīgas satiksmes" padomes priekšsēdētājs Rolands Klincis teic, ka 2019. gada 30. decembrī "Rīgas satiksmes" padome iecēla jaunu uzņēmuma valdi. "Valdes locekļu atlases komisijas svarīgākie kritēriji, veicot konkursu un izdarot izvēli jaunajai uzņēmuma valdei, bija nodrošināt uzņēmuma darbības nepārtrauktību, kvalitātes vadību un risku vadību. Veicot valdes locekļu atlasi un intervējot potenciālos kandidātus, komisija vērtēja valdes profesionālās spējas kopumā, balstoties uz profesionalitātes, pieredzes un kompetences kritērijiem," skaidro Klincis.
Jau vēstīts, ka "Rīgas satiksmes" padome 30. decembrī apstiprināja uzņēmuma jauno valdi, tajā darbojas Džineta Innusa, Elīna Epalte-Drulle, Inga Krūkle, Emīls Jakrins un Jānis Golubevs. LTV raidījums "de facto" iepriekš vēstīja, ka Epalte-Drulle un Jakrins reputācijas risku dēļ no "Rīgas satiksmes" valdes konkursa izslēgti. Raidījumam bija zināms, ka Epalte-Drulle šogad izraisījusi korupcijas apkarotāju interesi – gan viņas "Rīgas satiksmes" darba kabinetā, gan dzīvesvietā veiktas procesuālas darbības. Viņa raidījumam uzsvēra, ka kriminālprocesos nekāda statusa viņai nav, bet procesuālās darbības komentēt viņa nav tiesīga.
Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" valde lēmumus turpmāk vairs nepieņems "ar apšaubāmas likumības pazīmēm" un strādās tā, lai sabiedrībai nerastos jautājumi par to, ko katrs cilvēks dara uzņēmumā, aģentūrai LETA sacīja jaunieceltā uzņēmuma valdes priekšsēdētāja. Viņa sacīja, ka "nekādus brīnumus uzreiz nesola", jo vēlas iepazīties ar visām uzņēmuma saistībām, kā arī finansiālo un juridisko situāciju. Pēc viņas teiktā, trīs no valdes locekļiem uzņēmumā strādā pirmo reizi, tādēļ būs nepieciešams zināms brīdis uzņēmuma darbības sistēmas iepazīšanai.
Jaunā uzņēmuma vadītāja uzsvēra, ka pirmo uzmanību viņa veltīšot, lai analizētu aizvadītā gada "notikumu ēnu" pār uzņēmumu, proti, svarīgākais darbs būs izveidot uzņēmuma risku vadības sistēmu. "Patlaban es vēl nezinu, kāda ir šī sistēma un kādi ir uzņēmuma risku vadības procesi," sacīja Innusa.
Kā otru uzdevumu viņa izvirzījusi interešu konfliktu un korupcijas novēršanas jautājumu risināšanu. "Šīs lietas ir jāieliek loģiskās un pareizās sliedēs, lai nevienam nav bažu par to, ko kāda persona dara uzņēmumā un kā tiek pieņemti lēmumi. Lēmumi var būt gan pozitīvi, gan negatīvi, taču tie nekad nedrīkst būt nelikumīgi," pauda valdes priekšsēdētāja.
Tāpat kā svarīgu uzdevumu Innusa uzsvēra darbu ar uzņēmuma kreditoriem, norādot, ka šai sadaļai ir jābūt "nevainojamā kārtībā".
Taujāta par Emīlu Jakrinu un Elīnu Epalti-Drulli, kuru iecelšana valdē sabiedrībā raisījusi diskusijas par viņu atbilstību "nevainojamas reputācijas kritērijam", Innusa sacīja, ka par savu reputāciju katrs cilvēks atbild pats. "Ne es, ne kāds cits valdes loceklis nevar viņus ne apvainot, ne attaisnot. Valdi izvēlējās padome, un tai noteikti bija savi apsvērumi šādam lēmumam. Iespējams, daļēji pat ir labi, ka valdē ir cilvēki, kuri uzņēmumā jau ir strādājuši, jo no viņiem pārējie valdes locekļi var iegūt informāciju par uzņēmuma darbu," pauda Innusa, norādot, ka gan Jakrinam, gan Epaltei-Drullei par viņu iepriekšējo darba pieredzi "nāksies skaidroties pašiem".
Innusa informēja, ka mēneša laikā atstās valsts sekretāra vietnieces amatus Satiksmes ministrijā un Rīgas Brīvostas valdē.
Kā jau iepriekš ziņots, "Rīgas satiksmes" valdes nominācijas komisija darbojās šādā sastāvā: trīs "Rīgas satiksmes" padomes locekļi, trīs Rīgas domes pārstāvji un sociālais partneris.