Informē par VID virtuālo asistentu - 8
Foto: LETA
Valsts ieņēmumu dienesta (VID) tīmekļvietnē testa režīmā sācis darboties VID virtuālais asistents Toms.

Toma uzdevums būs atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem, kuri šobrīd visbiežāk tiek uzdoti VID nodokļu konsultantiem. Patlaban Toms ir apguvis pamatzināšanas par tiem, taču viņa turpmākais mācīšanās process būs cieši saistīts ar iespēju praktizēties, uzver dienestā.

VID aicina iedzīvotājus uzdot Tomam dažādus jautājumus par nodokļu tēmām un sūtīt savu vērtējumu un ieteikumus uz e-pasta adresi virtualais.asistents@vid.gov.lv līdz pat 2020. gada 14. janvārim.

Sākot darbu, Toms ir apguvis pamatzināšanas par šādām tēmām – klientu saziņa ar VID (darba laiks, atrašanās vietas utt.), saimnieciskās darbības veicēju reģistrācija, Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) izmantošana (pieslēgšanās iespējas, vispārēji jautājumi par EDS), gada ienākumu deklarācija un attaisnotie izdevumi (obligātā iesniegšana, attaisnoto izdevumu veidi, atmaksas un samaksas termiņi), kā arī mobilā lietotne "Attaisnotie izdevumi".

Kā uzvērusi VID Informātikas pārvaldes direktora vietniece Lita Marnauza, klientu pieredze, sadarbojoties ar iestādi, mums ir īpaši svarīga, tāpēc esam priecīgi uzsākt iestādes darbā izmantot mākslīgā intelekta un sarunu tehnoloģiju sasniegumus, kas cilvēku pieredzi, sazinoties ar VID, padarīs arvien ērtāku un draudzīgāku.

"Ar virtuālā asistenta palīdzību varam būt cilvēkiem sasniedzami ārpus tradicionālā darba laika un vietas, tā palīdzot elastīgi sniegt atbildes uz biežāk uzdotajiem iedzīvotāju jautājumiem," viņa uzvērusi.

Virtuālais asistents izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā "Hugo.lv" sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu "Tilde".

"Jauna virtuālā asistenta parādīšanās ir apliecinājums VID centieniem uzlabot klientu apkalpošanu, veidojot modernu saziņas kanālu. Mēs Tildē esam lepni un gandarīti, ka VID, kas ir viena no nozīmīgākajām valsts institūcijām, izmanto mūsu veidotās valodu tehnoloģijas, sekmējot digitālo paradumu veidošanos Latvijas ceļā un Mākslīgā Intelekta risinājumu izmantošanu valsts saziņā ar iedzīvotājiem," sacījis "Tilde" mākslīgā intelekta biznesa attīstītājs Mārtiņš Začests.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!