Vairāk nekā puse aptaujāto Latvijas uzņēmumu vadītāju (55%) par būtiskāko izaicinājumu pērn savam uzņēmumam uzskatīja apgrozījuma un peļņas noturēšanu vai palielināšanu. Taču kā nozīmīgāko faktoru, kas sekmēs uzņēmuma izaugsmi, 61% aptaujāto uzņēmēju vadītāju atzīst jaunu klientu un sadarbības partneru piesaisti, liecina "Swedbank" un "SKDS" pētījums.
Starp būtiskiem izaicinājumiem uzņēmēji minējuši produktu vai pakalpojumu pieprasījuma noturēšanu vai palielināšanu (39%), kvalificētu darbinieku piesaisti un noturēšanu (37%), iekšējo procesu sakārtošanu (27%) un klientu servisa uzlabošanu (25%). Katrs piektais uzņēmuma vadītājs kā būtiskāko izaicinājumu norādījis jaunu inovāciju ieviešanu. Neskatoties, ka birokrātija katru gadu mazinās, 16% uzņēmēju kā galveno izaicinājumu joprojām minējuši sadarbību ar valsts institūcijām. Lai arī publiskajā telpā par šīm tēmām dzirdam daudz, starp visretāk nosauktajiem uzņēmēju izaicinājumiem ir naudas atmazgāšanas risku pārvaldība un starptautisko sankciju ievērošana. Arī finansējuma saņemšana bankā nav starp biežāk nosauktajiem uzņēmēju izaicinājumiem.
Savukārt, skatoties pa nozarēm, tieši tirdzniecības uzņēmumiem apgrozījuma un peļņas noturēšana vai palielināšana ir lielāks izaicinājums nekā citu jomu uzņēmumiem – atzīmējuši 67% respondentu. Piemēram, būvniecības nozares uzņēmumu lielākais izaicinājums (59%) ir tieši kvalificētu darbinieku piesaiste, un tikai tad seko apgrozījuma un peļņas noturēšana vai palielināšana (42%). Pētījums arī atklāj, ka lielajiem uzņēmumiem, kas nodarbina 250 un vairāk darbinieku, nozīmīgākais izaicinājums ir tieši kvalificētu darbinieku piesaiste un noturēšana – to kā prioritāti atzīmējuši 83% aptaujāto. Salīdzinājumam – uzņēmumi, kas nodarbina līdz deviņiem darbiniekiem, to atzīmējuši kā trešo nozīmīgāko izaicinājumu (35%).