"Viens līgums ir par noliktavu izmantošanu, un jau tuvākajos mēnešos varētu ienākt pirmās kravas. Otrs - par kravu laukumu," sacīja Hmieļevskis. "Liepājas osta ir viens no priekšnosacījumiem, kādēļ investoriem Liepāja ir interesanta - osta dod iespēju produkciju ērti eksportēt. Tā kā ostā liela daļa noliktavu jau aizņemtas, jāmeklē jaunas vietas. Viens no piemēriem ir bijušā "Metalurga" korpusi Brīvības ielā."
Viņš prognozēja, ka jaunā noliktava un kravu laukums ostā pārkrauto kravu apjomu varētu palielināt par aptuveni 400 līdz 500 tūkstošiem tonnu gadā.
"Izmantojot dzelzceļa un autoceļu pieslēgumus, varam izmantot "Metalurga" teritoriju - veidot noliktavas un kravu laukumus, lai nodrošinātu ostas darbību," sacīja Hmieļevskis.
Paralēli Liepājas SEZ pārvalde strādā pie "Metalurga" teritorijas plānojuma izstrādes.
"Teritorija savulaik bija noslēgta, un tai nav īsta savienojuma ar pilsētu," sacīja Hmieļevskis, norādot, ka teritoriju, kas līdz šim bija aiz žoga, iecerēts daļēji atvērt un iedzīvināt - veidot ielas, pieslēgumus pilsētas tīkliem, lai bijušā lieluzņēmuma teritorijā varētu veiksmīgi satilpināties vairāki jauni uzņēmumi.
"Svarīgi plānu izstrādāt ilgtermiņam - 20 un pat 50 gadiem," sacīja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks, uzsverot, ka pirms vide padarīta investoriem pievilcīga, izbūvētas ielas un komunikācijas, ir grūti runāt par nopietnu investoru piesaisti.
Vienlaikus, pirmo projektu bijušā "Metalurga" teritorijā, "Caljan Rite-Hite Latvia" teleskopisko konveijeru rūpnīcu plānots pabeigt šī gada laikā.
"Braucot pa Brīvības ielu, ļoti labi redzams, kā realizējas pirmais projekts Metalurga teritorijā," sacīja Hmieļevskis. "Jau pabeigti demontāžas darbi uzsliets būves paplašinājums apmēram 3000 kvadrātmetru platībā. Domājams, ka jau tuvākajā laikā korpuss būs zem jumta."
Jaunajā rūpnīcā paredzēts radīt 250 jaunu darba vietu, sacīja Hmieļevskis.