Delfi foto misc. - 72791
Foto: Publicitātes foto
Stopiņu novada dome, VAS "Latvijas Valsts ceļi" un Rīgas domes pārstāvji vienojušies par kopīgu plānu ceļa projektēšanas un izbūves finansēšanai, lai izveidotu trūkstošo Dzelzavas ielas Rīgā un autoceļa Stopiņu novadā savienojumu.

Izbūvējamais Dzelzavas ielas savienojums Rīgas pusē veidos aptuveni 600 metru, bet Stopiņu novada pusē – 1,2 kilometru garu ceļa posmu, līdztekus rekonstruējot arī autoceļa P4 posmu Stopiņu novadā starp Ulbrokas rotācijas apli un jaunveidojamo Dzelzavas ielas pieslēgumu pie autoceļa P4.

Projekta tapšanā iesaistīti attīstītāji, VAS "Latvijas Valsts ceļi", Rīgas domes Satiksmes departaments, Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments, Stopiņu novada dome, teritorijas uzņēmumi. Plānotais projekta realizācijas laiks – 2023. gads.

Arī uzņēmēji izrādot interesi par iespējām atbalstīt ceļa projektu. Tiek uzsvērts, ka šī savienojuma izveide sniegs iespēju būtiski uzlabot satiksmes plūsmu jau tuvākajā nākotnē. Konkrētais Dzelzavas ielas posms ir svarīgs, ņemot vērā straujo satiksmes intensitātes pieaugumu ap Augusta Deglava un Lubānas ielu rotācijas apli saistībā ar lielu uzņēmumu, ka piemēram, "Rimi", "Ikea", "Depo", "Lidl", tirdzniecības centra "Sāga" un citu noliktavu, biroju un loģistikas ēku attīstību un strauju izaugsmi.

"Mums visiem kopīgi ir jādomā par nākotnes risinājumiem, un šis ir racionāls, reāli īstenojams projekts. Ja Dzelzavas ielas projektam ir atbalstošās puses – Rīgas dome, Stopiņu novada pašvaldība un uzņēmēji, kuri ir gatavi sakārtot teritoriju, katram paveicot nepieciešamo darbu daļu, redzu, ka projektu izdosies īstenot un darbus paveikt trīs gadu perspektīvā," norāda VAS "Latvijas Valsts ceļi" valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

"Esam gandarīti, ka iesaistītās puses ir atradušas kopīgu valodu un apzinās projekta pienesumu visiem. Esam pārliecināti, ka savienojuma posma izveide uzlabos pārvietošanās kvalitāti gan iedzīvotajiem, gan jebkuram citam satiksmes dalībniekam," uzsver Stopiņu novada domes priekšsēdētāja Vita Paulāne.

Projekta nozīmi atzīst ne vien valsts un pašvaldību pārstāvji, bet arī apkārtnes uzņēmumi ir izrādījuši interesi par iespējām atbalstīt projektu gan finansiāli, gan iesaistoties plānošanas procesā.

VAS "Latvijas Valsts ceļi" valdes loceklis M. Lazdovskis atgādina, ka ceļu būves projektu īstenošanā svarīgi ir virzīties uz priekšu saprotamiem soļiem. "No kopējā ceļu perspektīvas viedokļa Rīgas apvedceļš būs pirmais, kurā investēsim. Esam skaidri definējuši, ka Rīgas apvedceļš ir visas Latvijas satiksmes sirds un mugurkauls. Arī no izmaksu viedokļa šis projekts ir ekonomiski racionāls un atbalstāms," plānoto ieskicē M. Lazdovskis.

Projekts risina arī Rīgas pilsētas problēmas, izveidojot pilnvērtīgu ielu tīklu. Apkārtnes teritorijas pēdējos gados ir ļoti strauji attīstījušās un rada aizvien jaunas satiksmes plūsmas, kas ietekmē Lubānas ielas rotācijas apli, kur veidojas sastrēgumi. Turklāt šo sastrēgumu iemesls ir ne tikai lielā satiksmes plūsma, bet arī ielu fragmentārais raksturs, kur trūkst to savienojumu, un plānotais Dzelzavas ielas posms šo problēmu risinās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!