Untitled
Foto: LETA

Konkurences padome (KP) pēc tirgus uzraudzībā konstatētajām nepilnībām maizes piegādei mazumtirdzniecībā aicinājusi lielos tirgus spēlētājus SIA "Rimi Latvija" un SIA "Maxima Latvija" uzlabot iekšējos kontroles procesus, lai novērstu šaubas par to rīcības atbilstību Negodīga mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likumam (NMPAL). Vienlaikus KP atgādina pārējiem mazumtirgotājiem par nepieciešamību korekti piemērot NMPAL regulējumu, atturoties no darbībām, kas var liecināt par to iepirkuma varas ļaunprātīgu izmantošanu.

KP tirgus uzraudzībā konstatēja, ka atsevišķu piegādātāju un noteiktu mazumtirgotāju sadarbībā regulāri notiek maizes un miltu izstrādājumu atpakaļatdošana, par cēloni norādot kvalitātes problēmas. Vienlaikus, darījumos ar citiem mazumtirgotājiem, tiem pašiem piegādātājiem "nekvalitatīvas" produkcijas intensīva atpakaļatdošana netika konstatēta. Šādas prakses regularitāte rada bažas par mazumtirgotāju rīcības tiesiskumu, izmantojot preču atpakaļatdošanas nosacījumu kā pastāvīgu risinājumu, nevis izņēmumu, kā to paredz NMPAL.

KP secināja, ka nekvalitatīvas maizes atpakaļ atdošanas process nav izsekojams. Proti, ne visos gadījumos, kad mazumtirgotāji izraksta atpakaļ atdošanas pavadzīmes, tiek noformēti akti/ pretenzijas lapas, kur gan piegādātāja, gan mazumtirgotāja pārstāvji ar saviem parakstiem apliecina, ka prece ir bijusi nekvalitatīva. Tāpat netiek dokumentēts preces piegādes laiks. KP uzsver, ka mazumtirgotāju pienākums ir nodrošināt, lai par nekvalitatīvām atzītu preču kustību būtu iespējams izsekot.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!