Delfi foto misc. - 73145
Foto: Publicitātes foto
Šobrīd Latvijā, šķiet, jau ir gana daudz lielveikalu, kuros var iegādāties plašu preču klāstu – sākot no pārtikas produktiem un mājsaimniecības precēm, turpinot ar apģērbu un mazo sadzīves tehniku. Neskatoties uz to, arvien tiek atvērti jauni lielveikali, kā arī investējot milzu summas, tiek rekonstruēti esošie, un cilvēku skaits tajos liecina, ka lielveikali kā mazumtirdzniecības biznesa niša vēl ir brīva. Kam tie nepieciešami un kāpēc?

Visu Baltijas valstu iedzīvotāji lielāko daļu pirkumu veic tieši lielveikalos, liecina "Maxima mazumtirdzniecības kompasa" veiktais pētījums*. Lielveikalus vislabprātāk izvēlas 81% Lietuvas iedzīvotāju un teju tikpat arī Latvijā un Igaunijā, attiecīgi 73% un 71%. Lielveikalu popularitātes atslēga slēpjas plašajā piedāvājumā – to īpaši novērtē Latvijas pircēji, kuriem, salīdzinot ar Baltijas valstu kaimiņiem, piemīt lielāka zinātkāre, un, pamanot veikalā kādu jaunu produktu, labprāt to iegādājas un pamēģina. Tāpat cilvēki novērtē arī iespēju katrā iepirkšanās reizē iegādāties gan pārtiku un saimniecības preces ikdienai, gan apjomīgākus, plānotus pirkumus. Tā rezultātā, piemēram, "Maxima XXX" lielveikalos cilvēki iztērē teju divreiz vairāk nekā mazākos veikalos. Lielveikali tiek apmeklēti aptuveni reizi nedēļā un tajos tiek sagādāts viss nepieciešamais nākamajai nedēļa. Iepirkšanās ērtībai pircējiem īpaši būtiskas ir plašās bezmaksas autostāvvietas.

Papildu iespējai vienā veikala apmeklējuma reizē iegādāties plašu preču klāstu, cilvēki novērtē arī veikalu infrastruktūru, kas visstraujāk attīstās tieši lielveikalos. Pēdējos gados ieviestas tādas modernās tehnoloģijas kā mobilās aplikācijas, pašapkalpošanās kases un citi rīki, kas pārtikas iegādi padara ātrāku un ērtāku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!