2020. gada janvārī, salīdzinot ar 2019. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,6%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 4,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, palielinājās par 4,7%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 7,2%.
Salīdzinot ar 2019. gada janvāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 16,8%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 11,7%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,6%). Apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,3%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 5,9%.
2020. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,6%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, palielinājās par 1,4%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 5,2%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,9%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,8%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 3,2%). Apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,1%) un mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos (par 1,6%).
2020. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 16,6%.