"Maxima" atceļ preču reklāmas
Īpaši sasauktā preses brīfingā "Maxima Latvija" korporatīvais vadītājs Jānis Vanags aicināja iedzīvotājus uz veikaliem doties tikai tiem cilvēkiem, kuri jūtas veseli, bet, ja pašsajūta nav laba, vislabāk uz veikalu sūtīt kādu draugu vai radu, kurš jūtas pilnībā vesels.
Patlaban uzņēmums iepirkumu groziņus mazgā reizi dienā, bet virsmas pie kases tīra ik pēc četrām stundām, ceturtdien skaidroja Vanags.
Tāpat "Maxima Latvija" uz nenoteiktu laiku atcēlusi reklāmas par izpārdošanas akcijām, kas veicinātu pūļu veidošanos. "Mums katram ir jārīkojas tā, lai mazinātu kontaktu un veidotu sociālo distanci," norādīja Vanags.
"Maxima" arī neplānojot celt cenas nevienam produktam – pat ja kāds izrādīsies deficīta prece.
"Mums ir 1000 piegādātāji. Tie ir aizvietojami. Ja kāds piegādātājs nevarēs atvest preci, mums būs alternatīvas. Ja kāds cits [tirgotājs - red.] cels cenu, piedāvāsim alternatīvu," teica Vanags. Viņš ar pārliecību pauda, ka "Maxima" tīklā, piemēram, griķu ir pietiekami, un tiek radīta nevajadzīga ažiotāža to it kā iztrūkuma dēļ.
"Produkti ir pietiekami," uzsvēra Vanags.
"Rimi" aktīvi papildina plauktus
"Rimi" pārstāve Regīna Ikala portālam "Delfi" pauž, ka šobrīd vislielākais ir pieprasījums pēc produktiem ar ilgu uzglabāšanas termiņu, kā arī pirmās nepieciešamības precēm.
"Rimi" darbinieki šobrīd strādājot aktīvākā režīmā, lai papildinātu trūkstošo produktu plauktus. Arī "Rimi" noliedz, ka veikalos kaut kā varētu trūkt vai nebūt.
"Noliktavās visi produkti ir pieejami pietiekamā daudzumā. Ja kādā no veikaliem šobrīd nebūs pieejams pircēja iecienītā zīmola vai ražotāja produkts, veikalos būs alternatīvas," uzsver Ikala.
"Elvi" lūdz pārtiku iegādāties "saprātīgos apjomos"
No lielākajiem tirgotājiem arī "Elvi" veikalu tīklam preces piegādā Latvijas ražotāji un piegādātāji. Ar preču piegādi problēmu uzņēmumam šobrīd nav, skaidro tīkla sabiedrisko attiecību nodaļā.
"Cilvēki pastiprināti iepērkas ne tikai tāpēc, ka sabiedrībā jūtama zināma spriedze, bet arī praktisku apsvērumu dēļ – slēgto skolu un attālināto darba iespēju dēļ cilvēki daudz vairāk laika plāno pavadīt mājās, vairāk gatavos paši, neizmantojot sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus, tāpēc mājās būs nepieciešams vairāk pārtikas," teic "Elvi" komercdirektore Laila Vārtukapteine.
Viņa norāda, ka, salīdzinot ar pagājušo nedēļu, "Elvi" veikalos stipri aktīvāk izpērk bakalejas produktus, konservus, griķus, rīsus, higiēnas preces un saldētos produktus. Tauta naski pērk arī svaigos produktus, kas, pēc Vārtukapteines domām, nozīmē to, ka cilvēki vienkārši biežāk gatavos maltītes mājās.
"Preču krājumi ir pietiekami un pat pie esošā pieprasījuma produktu pietiks ilgam laikam, tāpēc aicinām pircējus sev nepieciešamās lietas, sevišķi pārtikas preces, iegādāties saprātīgos apjomos, lai vēlāk neapēstie produkti nav jāmet atkritumos. Veikalu plaukti arī turpmāk būs pilni, skaidro "Elvi" pārstāve.
Jau vēstīts, ka kopš 12. marta Latvijā izsludināts ārkārtas stāvoklis. Premjers Krišjānis Kariņš (JV) uzsvēra, ka "Covid-19" negatīvā ietekme uz pasaules un arī Latvijas ekonomiku, ticamākais, būs īslaicīga, proti, vienu līdz divus mēnešus.
Vienlaikus Kariņš atzina, ka patlaban notiekošais nav salīdzināms ar finanšu krīzi, kādu piedzīvojām pēc 2008.gada. "Salīdzinot ar 2008. gadu, patlaban esam labā situācijā, jo šī nav strukturāla krīze ar pārmērīgiem parādiem," piebilda premjers. Tāpat Kariņš paziņoja, lai palīdzētu uzņēmumiem, kuru darbību negatīvi ietekmējusi Covid-19 izplatība, valsts būs gatava palīdzēt, dažādiem finanšu instrumentiem veltot līdz miljardam eiro.