Valsts ieņēmumu dienests (VID) no šī gada 13. marta līdz 2020. gada 14.aprīlim visā Latvijā pārtrauc klientu apkalpošanu klātienē un atceļ visus ieplānotos publiskos pasākumus. Tas nozīmē, ka, sākot no šī gada 13. marta līdz šī 14. aprīlim, VID nesniegs klātienes pakalpojumus nedz VID klientu apkalpošanas centros, nedz vienotajos valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centros. Iedzīvotāji visus VID pakalpojumus var saņemt elektroniski, VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā, kā arī zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000 vai arī uzdodot savu jautājumu rakstiski VID EDS sadaļā "Sarakste ar VID". Tāpat norādītajā laika periodā nenotiks iepriekš plānotie VID bezmaksas semināri, dažāda veida plašākā lokā plānotās sanāksmes un tikšanās un citas publiskās aktivitātes.
Uzņēmumu reģistrs no šī gada 13. marta līdz 14. aprīlim visā Latvijā pārtrauc klientu apkalpošanu klātienē. Tas nozīmē, ka, sākot no šī gada 13. marta līdz 14. aprīlim, Uzņēmumu reģistrs nesniegs klātienes pakalpojumus reģionālajās nodaļās Rīgā, Ventspilī, Liepājā, Bauskā, Valmierā, Jēkabpilī, Rēzeknē, Daugavpilī. Iedzīvotāji visus Uzņēmumu reģistra pakalpojumus var saņemt elektroniski.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) līdz 14. aprīlim visā Latvijā pārtrauc klientu apkalpošanu klātienē. Visi LIAA pakalpojumi, tajā skaitā konsultācijas, tiek sniegtas elektroniski. LIAA nesniedz klātienes pakalpojumus LIAA centrālajā birojā Rīgā, Pērses ielā 2, kā arī Biznesa informācijas centrā "Magnetic Latvia" starptautiskajā lidostā "Rīga". Savukārt LIAA biznesa inkubatori no 16. marta līdz 14. aprīlim ierobežo kopstrādes telpu izmantošanu un nodrošinās pakalpojumu sniegšanu tikai attālināti.
Kredītu reģistra izziņu izsniegšana fiziskām personām un juridisko personu pārstāvjiem no 2020. gada 16. marta līdz situācijas normalizēšanai nenotiks klātienē Latvijas Bankas telpās. Kredītu reģistra ziņu saņemšanai banka aicina izmantot attālinātos ziņu saņemšanas veidus.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) no šī gada 13. marta līdz 2020. gada 14.aprīlim visā Latvijā pārtrauc klientu apkalpošanu klātienē. Tas nozīmē, ka, sākot no šī gada 13. marta līdz šī 14. aprīlim, PTAC nesniegs klātienes pakalpojumus, tai skaitā konsultācijas un iesniegumu pieņemšanu, ne PTAC centrālajā birojā Rīgā, Brīvības ielā 55, ne Daugavpils reģionālajā pārvaldē Daugavpilī, Rīgas ielā 54.
Labklājības ministrijas padotības iestādes līdz 14. aprīlim visā Latvijā pārtrauc klientu apkalpošanu klātienē un atceļ visus ieplānotos publiskos pasākumus.
Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) šajā laikā klientu apkalpošana un saziņa ar sadarbības partneriem notiks attālināti, kā arī tiek atcelti iepriekš izsludinātie pasākumi, kas paredz vairāku cilvēku pulcēšanos. Pieteikumu bezdarbnieka vai darba meklētāja statusa piešķiršanai NVA klientus aicina iesniegt elektroniski, izmantojot NVA CV un vakanču portālu, iesniegumi par bezdarbnieka vai darba meklētāja statusa piešķiršanu tiks pieņemti tikai neklātienē. Saziņa ar NVA darbiniekiem notiks ar e-pasta starpniecību vai pa tālruni.
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) ārkārtas situācijas laikā no 16. marta līdz 14. aprīlim visā Latvijā pārtrauc klientu apkalpošanu klātienē. Atceltas arī konsultācijas pēc iepriekšējā pieraksta visos klientu apkalpošanas centros. VSAA šajā laikā aicina vajadzības gadījumā sazināties elektroniski vai pa tālruni.
Valsts darba inspekcija (VDI) uz laiku pārtrauc preventīvās klātienes pārbaudes. VDI inspektori turpinās veikt pārbaudes gadījumos, kad tiek apdraudēta nodarbināto veselība un dzīvība un būtiski pārkāptas darba tiesiskās attiecības. Visas konsultācijas notiks elektroniski vai pa tālruni.
Bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI) šajā laikā neveiks pārbaudes, bet iespējamās sūdzības par bērnu tiesību pārkāpumiem aicina sniegt elektroniski vai pa tālruni. Uzticības tālrunis 116111 turpinās darbu ierastajā režīmā visu diennakti katru dienu. Informāciju par turpmāko kārtību Apliecību sociālo garantiju nodrošināšanai bārenim un bez vecāku gādības palikušajam bērnam, kurš ir ārpusģimenes aprūpē, kā arī pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās saņemšanai VBTAI precizēs pirmdien, 16. martā.
Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (VDEĀVK) aicina komisijai adresēto dokumentāciju iesūtīt elektroniski vai pa pastu. Tiek atceltas klātienē plānotās ekspertīzes. Komisijas lēmumi klientiem tiks izsūtīti pa pastu.
Sociālās integrācijas valsts aģentūra (SIVA) šajā laikā pārtrauc mācības klātienē. No 14. marta tiek apturēta uzņemšana pakalpojumu saņemšanai.
Iespēju robežās visiem klientiem tiks nodrošināta iespēja dokumentus papīra formā atstāt iestādē drošā vietā, lai varētu piešķirt nepieciešamos pakalpojumus. Tāpat norādītajā laika periodā nenotiks iepriekš plānotie labklājības nozares semināri, dažāda veida plašākā lokā plānotās sanāksmes un tikšanās u.c. publiskās aktivitātes.
Latvijas diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības no 16. marta līdz 14. aprīlim turpinās nodrošināt konsulāro palīdzību ārkārtas situācijās. Vienlaikus Ārlietu ministrija informē, ka nenotiks plānveida apmeklētāju pieņemšana klātienē. Vīzu pieteikumi tiks pieņemti tikai ārpakalpojumu birojos, izņemot gadījumus, kas saistīti ar valsts interesēm vai humāniem iemesliem. Pieteikumi uzturēšanās atļauju saņemšanai Latvijā netiks pieņemti. Arī turpmāk tiek nodrošināta pārstāvniecību darba nepārtrauktība, kā arī iespēja sazināties ar pārstāvniecībām pa telefonu, e-pastu vai pastu.
No 16. marta līdz šā gada 14. aprīlim Nacionālais veselības dienests (NVD) lēmis klātienes pakalpojumus klientiem sniegt attālināti. Iedzīvotāji klātienē netiks apkalpoti ne centrālajā birojā Rīgā, ne teritoriālajās nodaļās – Jelgavā, Kuldīgā, Daugavpilī un Smiltenē. NVD informē, ka pieteikumu Eiropas veselības apdrošināšanas kartei (EVAK) un iesniegumus iedzīvotāji varēs iesniegt, sūtot vēstulē pa pastu, e-pastu, parakstot ar drošu elektronisko parakstu, vai izmantojot elektroniskos pakalpojumus E-veselības portālā un Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv.
Veselības inspekcija lēmusi no 16.marta līdz šā gada 14. aprīlim klātienes pakalpojumus klientiem sniegt attālināti. Iedzīvotāji klātienē netiks apkalpoti Centrālajā birojā Rīgā, ne arī teritoriālajās nodaļās – Latgalē (Daugavpilī, Jēkabpilī, Rēzeknē, Aizkrauklē, Krāslavā, Ludzā), Kurzemē (Kuldīgā, Talsos, Ventspilī, Liepājā, Saldū), Vidzemē (Valmierā, Gulbenē), Zemgalē ( Jelgavā, Tukumā, Bauskā). Veselības inspekcija informē, ka iesniegumus iedzīvotāji varēs iesniegt, sūtot vēstulē pa pastu, e-pastu, parakstot ar drošu elektronisko parakstu, vai izmantojot elektroniskos pakalpojumus Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā
Valsts vides dienests (VVD) ir ierobežojis klātienes klientu apkalpošanu un konsultāciju sniegšanu. Nepieciešamības gadījumā aicinām klientus sazināties telefoniski vai elektroniski. Lēmums tikties klātienē tiks pieņemts, individuāli izvērtējot katru gadījumu atsevišķi.
Centrālā statistika pārvalde (CSP) no 13. marta pārtrauc iedzīvotāju aptaujāšanu klātienē viņu mājvietās. CSP intervētāji nedosies pie iedzīvotājiem vismaz vienu mēnesi līdz ārkārtējās situācijas beigām 14. aprīlī vai ilgāk.
Intervētāju ierašanās mājās tiek atcelta šādu CSP uzsākto aptauju ietvaros:
- darbaspēka apsekojums,
- aptauja par ienākumiem un dzīves līmeni,
- aptauja par interneta lietošanu,
- aptauja par atpūtas un darījuma braucieniem.
Joprojām turpināsies iedzīvotāju aptaujāšana pa telefonu, kā arī iedzīvotājiem ir iespēja atbildēt CSP vietnē.