kolēģi karjera garlaicība tikšanās
Foto: Shutterstock

Latvijā līdz 14. aprīlim izsludināta ārkārtēja situācija, lai ierobežotu "Covid-19" izplatību. Izsludinātā ārkārtas situācija ietekmē vai var ietekmēt arī darbiniekus un darba devējus, tāpēc ir būtiski visiem iesaistītajiem, kopīgi sadarbojoties, rast iespējami veiksmīgākus dažādu problēmu situāciju risinājumus, informē Labklājības ministrija. Ministrija ir apkopojusi iespējamās domstarpībsituācijas starp darba devējiem un darbiniekiem un iespējamos risinājumus no normatīvo aktu viedokļa.

Normatīvajos aktos ne vienmēr ir ietverts precīzs un skaidrs risinājums katrai situācijai, tomēr, izmantojot tiesību normu iztulkošanas metodes, var rast taisnīgāko un pragmatiskāko risinājumu šajā ārkārtas situācijā, uzskata Labklājības ministrijā.

Protams, būtiska loma šajā situācijā ir arī darbinieku pārstāvjiem (arodbiedrībām) un darba devēju organizācijām, kuras sociālā dialoga ietvaros var rast konkrētam uzņēmumam vai nozarei atbilstošāko risinājumu, tādējādi iespējami efektīvāk nodrošinot gan darbinieku, gan arī darba devēju interešu aizsardzību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!