Jau vēstīts, ka LTV Ziņu dienests mainīs savu sākuma laiku, kā arī nodrošinās krietni garāku ziņu izlaidumu – līdz šim ierasto 26 minūšu vietā "Panorāma" būs 42 minūtes gara.
"Viens no sabiedriskā medija uzdevumiem ir operatīvi un daudzpusīgi informēt, analizēt un piedāvāt plašāku kontekstu par notiekošo, un ārkārtējās situācijās šis uzdevums ir svarīgs vispārākajā pakāpē. No mūsu darba ātruma un kvalitātes vistiešākajā veidā atkarīga sabiedrības spēja pasargāt sevi un būt noturīgiem pret šī brīža grūtībām. Jaunais plānojums ļaus maksimāli operatīvi un vispusīgi aplūkot situāciju gan par "Covid-19" izplatību un preventīvajiem pasākumiem, gan sniegt praktiskus padomus dzīves kvalitātes nodrošināšanai ārkārtas apstākļos," pauda LTV Programmu daļas direktore Rita Ruduša.
Mediju grupa "TV3 Group" pauž neizpratni par sabiedriskā medija rīcību, jo "Panorāmas" ētera laiks turpmāk sakritīs ar "TV3 ziņu" raidlaiku, tādējādi, uzņēmuma ieskatā, samazinot iedzīvotāju iespēju saņemt informāciju no dažādiem kanāliem un būtiski sašaurinot Latvijas informatīvo telpu.
"Šī gada 11. martā Pasaules veselības organizācija (PVO) paziņoja, ka jaunā koronavīrusa izplatība sasniegusi pandēmijas apmērus, tādējādi arī Latvijā valdība no 12. marta pieņēma lēmumu izsludināt valstī ārkārtas stāvokli līdz 2020. gada 14. aprīlim. Ārkārtas stāvokļa laikā sabiedrībai ir īpaši svarīga uzticama, plaša, daudzveidīga un kvalitatīva informācija par notiekošo gan Latvijā, gan pasaulē. Turklāt krīzes laikā skatītāji īpaši daudz patērē vietēji ražotās ziņas, galvenokārt tādēļ, lai saņemtu uzticamu, daudzveidīgu un izsmeļošu saturu," paziņojumā norāda uzņēmuma preses pārstāve Alise Mališko.
Mediju grupa "TV3 Group" uzskata, ka sabiedriskā medija rīcība krīzes situācijā, ieviešot minētās izmaiņas, ir nevēlama vairāku iemeslu dēļ: tā, pēc uzņēmuma domām, liedz skatītājam iespēju patērēt abus ziņu kanālus tiešajā ēterā, kas joprojām ir primārais TV ziņu patērēšanas veids. Tāpat, "TV3 Group" ieskatā, šāds LTV lēmums būtiski sašaurina skatītājam pieejamo informatīvo telpu un ir pretrunā Latvijas Televīzijas misijai – "Kalpot Latvijas sabiedrības interesēm", liedzot sabiedrībai visaptverošas informācijas pieejamību.
"Latvijas mediji šobrīd saskaras ar milzīgu reklāmas apjoma samazinājumu, kas veicina reklāmas ieņēmumu krišanu un turpmāk tiešā mērā tas varētu atsaukties uz vietējā satura ražošanas iespējām. Mediju grupas "TV3 Group" prioritāte ir skatītāju informēšana, piedāvājot uzticamu un kvalitatīvu saturu, kas ir īpaši būtiski krīzes situācijā. Turklāt Latvijas informatīvajā telpā pieaug viltus ziņu popularitāte, kas veicina dezinformāciju, tādēļ ir īpaši svarīgi nodrošināt daudzveidīgas un uzticamas informācijas pieejamību," paziņojumā norāda Mališko.
Viņa arī norāda, ka laikā, kad mediju pastāvēšana un kvalitatīvas informācijas pieejamība ir apdraudēta, Latvijas sabiedriskā medija rīcība ir neizprotama: "Atgādinām, ka jaunais Panorāmas raidlaiks tiek plānots tieši TV3 ziņu izlaiduma laikā, kas šobrīd ir skatītākais ziņu raidījums Latvijā, sasniedzot vidēji divas reizes lielāku auditoriju nekā Panorāma. "TV3 Group" nebaida konkurences cīņa, un mēs esam pārliecināti par savu skatītāju, sakot paldies par ilgtermiņa uzticību, taču aicinām Latvijas Televīziju neizmantot ārkārtas stāvokli konkurences cīņā, un rast risinājumu, neliedzot skatītājiem informācijas daudzveidību."