Latvijas Televīzijas (LTV) "Panorāmas" raidījuma ilguma pagarināšana ir apsveicama, tā automātiski nenozīmē turpmāk tajā pašā laikā notiekošo TV3 vakara ziņu programmas auditorijas zaudēšanu un kopējās informatīvās telpas sarukšanu, vērtēja portāla "Delfi" uzrunātie mediju vides eksperti.
Jau vēstīts, ka LTV Ziņu dienests mainīs savu sākuma laiku, kā arī nodrošinās krietni garāku ziņu izlaidumu – līdz šim ierasto 26 minūšu vietā "Panorāma" būs 42 minūtes gara. Jaunais raidījuma laiks paredzēts pulksten 20. Par šādām pārmaiņām neizpratni neslēpa "TV3 Group", jo turpmāk gan TV3, gan LTV vakara ziņas sāksies vienlaikus. "Mūs nebaida konkurence, bet nedrīkst liegt cilvēkiem daudzveidīgu informāciju," norādīja uzņēmuma pārstāvji.
Mediju vides eksperti šobrīd apdraudējumu šādās pārmaiņās nesaskata, kā arī aicina minētos medijus vienam uz otru nelūkoties kā uz konkurentu, bet gan kā uz sadarbības partneri.
"Krīzes situācijā, kurā mēs šobrīd atrodamies, mediju loma, gan sabiedrisko, gan komercmediju, ir vitāla, lai sniegtu sabiedrībai kvalitatīvu informāciju. Pastāv ne tikai vīrusa apdraudējums, bet arī centieni izmantot dažādus informācijas kanālus, lai vājinātu sabiedrību esošajos apstākļos. Sabiedriskā medija pienākums ir sniegt informāciju, un lēmums pagarināt ziņu raidījumu ir apsveicams. Ja sabiedriskais medijs redz, ka ir nepieciešams sākt ziņu raidījumu ātrāk, tam varētu būt vairāki pamatojumi," sacīja Vidzemes Augstskolas docente un bijusī televīzijas žurnāliste Dr. sc. comm. Solvita Denisa-Liepniece.
Viņasprāt, jau līdzšinēji pieredzētā abu mediju rīta raidījuma sākšanās vienā laikā liecina, ka šāda konkurence var palielināt attīstību. "Latvijā ir rīta raidījumi, kas laika ziņā pārklājas. Manuprāt, tas nevis samazinājis, bet gan palielinājis konkurenci un veicinājis attīstību. TV3 ir spēcīgs ziņu dienests un tas, ka ziņu raidījumi pārklāsies, nenozīmē, ka auditorija pāries uz citu kanālu. Ir skaidrs, ka sabiedrisko un komercmediju atbalstam jākļūst par valsts prioritāti, jo finansiāli novājinātu mediju vide šodienas apstākļos ir valsts drošības jautājums, un jādomā arī par to aktīvo auditoriju, kura pētījumos atzīmē, ka neskatās televizoru, bet patērē informāciju internetā līdz un pēc pulksten 20," sacīja Denisa-Liepniece.
Savukārt SSE Riga Mediju studiju centra vadītāja Sabīne Sīle-Eglīte aicināja abus medijus šādā ārkārtējās situācijas laikā izrādīt iniciatīvu un savstarpēji vairāk komunicēt.
"Ārkārtas situācijās, lai arī cik ierobežota, laikietilpīga un sarežģīta savstarpējā komunikācija varētu likties, tai ir vēl lielāka nozīme nekā ikdienā. Ir risinājumu spektrs, no kura izvēlēties abām pusēm, līdz ar to arī mediju industrijai kopumā, izdevīgu variantu. Tādēļ aicinām LTV un TV3 grupas vadībām izrādīt iniciatīvu un savstarpēji komunicēt, nelūkojoties vienam uz otru kā uz konkurentiem, bet sadarbības partneriem, jo tikai tā var sasniegt kopīgo mērķi – daudzveidīgas, uzticamas un kvalitatīvas informācijas sniegšanu sabiedrībai," sacīja Sīle-Eglīte.
Kā atgādināja Sīle-Eglīte, neatkarīgu mediju nozīmei, it īpaši krīzes laikos, ir neatsverama loma: "Tādēļ LTV centieni pagarināt ziņu daļu ir apsveicami un drosmīgi. Ne vienmēr lēmumu pieņemšanā ir iespējams apzināt visas iespējamās no lēmuma izrietošās sekas, tādēļ atliek ar atvērtu prātu lūkoties uz alternatīviem risinājumiem, kas būtu abpusēji izdevīgi."
Šī gada februārī TV3 Ziņas bija skatītākais televīzijas raidījums Latvijā, kamēr LTV "Panorāma" TNS konsolidētās TV skatītāko programmu sarakstā ieņēma devīto vietu.