Šī iemesla dēļ LPIAA aicina patērētājus atcerēties par savām tiesībām, bet izmantot tās godprātīgi, ņemot vērā objektīvas grūtības, kuras piedzīvo tūrisma nozarē strādājošie uzņēmumi. Ceļotājiem ir jāapzinās, ka tūlītēja visu likumīgu prasījumu izpildīšana no tūrisma operatoru puses var nebūt iespējama objektīvu iemeslu dēļ, tāpēc aicinām attiekties pret tūrisma operatoriem ar izpratni un pacietību.
Tomēr arī tūrisma operatoriem jāapzinās, ka ārkārtas apstākļi neatbrīvo viņus no saistību pret ceļotājiem izpildes pilnībā, bet tikai dod attaisnojumu atlikt saistību izpildi uz vēlāku laiku. Vēlamies uzsvērt, ka ne tikai tūrisma operatori cer uz klientu izpratni un godaprātu, bet arī ceļotāji gaida no tūrisma operatoriem tādu pašu attieksmi.
Šai sakarā asociācija aicina komersantus:
- nepievilt ceļotājus, kuri piekrīt alternatīviem risinājumiem vai izrāda pacietību, gaidot saistību izpildi no tūrisma operatoriem;
- komunicēt ar klientiem atklāti, godīgi, saprotami un savlaicīgi;
- godprātīgi meklēt iespējas atmaksāt ceļotājiem naudu vai piedāvāt alternatīvos risinājumus tikko rodas tāda iespēja;
- neaizmirst par savām saistībām pēc tam, kad situācija nozarē stabilizēsies.
LPIAA norāda, ka apstākļos, kad ceļotājiem, kuri veikuši samaksu par ceļojumiem, faktiski nav iespējams izmantot šos ceļojumus vai saņemt samaksātos līdzekļus atpakaļ, viens no valdības svarīgākajiem uzdevumiem ir viest iedzīvotājos pārliecību, ka arī pēc ārkārtas situācijas beigām, valsts par viņiem neaizmirsīs un atbalstīs viņu centienus panākt savu tiesību ievērošanu. Nevar pieļaut situāciju, ka ceļotāji, kuri izpildīja savas saistības un kuriem jāsamierinās ar uzņēmēju nespēju sniegt pretizpildījumu, tā arī nekad nesaņems neapmaksātos ceļojumus, ne samaksāto naudu. Īpaši ciniski un pretēji valdības aicinājumam uz savstarpējo solidaritāti, ir pieļaut, ka savas saistības neizpilda uzņēmumi, kuri būs saņēmuši valsts atbalstu.
Ņemot vērā minēto, asociācija aicina Latvijas valdību:
- pieprasīt tūrisma operatoriem, kuri vēlas saņemt valsts atbalstu, izteikt apņemšanos izpildīt saistības pret ceļotājiem saprātīgā termiņā pēc ārkārtas situācijas beigām un nodrošināt efektīvu kontroli par to;
- pārliecināties vai esošais tiesiskais regulējums ir pietiekams, lai nodrošinātu ceļotāju samaksātas naudas atmaksu arī tad, ja iestājas tūrisma operatora maksātnespēja un nepieļaut, ka ceļotāji cieš tūrisma operatoru maksātnespējas dēļ.