2020. gada februārī, salīdzinot ar 2019. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,0%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās par pēdējo mēnesi pirms ārkārtas situācijas izsludināšanas. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,0%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 8,2%, autodegvielas – palielinājās par 0,9%.
Salīdzinot ar 2019. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 28,7%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 25,9%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 23,0%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,9%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,0%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 8,8%.
2020. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 3,5%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,7%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 5,4%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,7%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 13,0%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,4%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,1%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,5%).
2020. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,8%.