Sarežģītajā laikā tiek meklēti veidi, kā atbalstīt biznesa nozarē strādājošos, tāpēc uzņēmumi var pieteikties arī finansiālajam atbalstam. Kā portālam "Delfi" skaidroja "Attīstības finanšu institūcijas Altum" valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš, institūcija šobrīd piedāvā divus īpašus krīzes pārvarēšanas finanšu instrumentus – garantijas banku kredītu brīvdienām un aizdevumus apgrozāmajiem līdzekļiem. "Kopš 25. marta, kad sākām pieņemt pieteikumus, līdz svētdienai, 5.aprīlim, bija apstiprināti aizdevumi par kopumā 20 miljoniem eiro un garantijas par kopējo finansējuma apmēru 15 miljoni eiro. Šo darījumu kopējā ietekme uz tautsaimniecību ir 35 miljoni eiro, kas kopā ar pārējiem "Altum" īstenotajiem instrumentiem šajā īsajā periodā veido jau vairāk nekā 57 miljonus eiro. "Altum" jaunie finanšu instrumenti paredzēti Covid-19 krīzes ietekmētajiem uzņēmumiem, to kopējais apjoms ir 450 miljoni eiro, savukārt to pozitīvā ietekme uz Latvijas tautsaimniecību būs aptuveni 900 miljoni eiro. Krīzes aizdevumu un garantiju mērķis ir palīdzēt uzņēmumiem neatkarīgi no nozares pārdzīvot krīzes laiku un veicināt iespējami ātru to atgūšanos pēc tam, kad situācija pasaulē būs normalizējusies, un tie nav izmantojami citiem mērķiem."
Bērziņš norāda, ka daļa uzņēmumu šos instrumentus vēlas izmantot arī citos nolūkos, piemēram, iepriekšējo parādu pārfinansēšanai vai arī kopumā sliktā stāvokļa uzlabošanai. "Šādus pieteikumus atbalstīt nevaram. Šobrīd strādājam ļoti operatīvi, arī brīvdienās, lai nodrošinātu operatīvu atbalstu ne tikai Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem, bet arī pārējo mūsu programmu klientiem, kam nepieciešami papildu līdzekļi jaunu projektu īstenošanai. Viens no šādiem piemēriem ir "Altum" Starta programmas ietvaros piešķirtais aizdevums 100 tūkstošu eiro apmērā virtuālā hakatona "HackForce" uzvarētājkomandai "Shield48", kas ražo un piegādā sejas vairogus mediķiem aizsardzībai no jaunā Covid-19 vīrusa." Viņš norāda, ka tas ir labs piemērs tam, ka uzņēmēji spēj ātri reaģēt un izstrādāt produktus, kas ir īpaši aktuāli tieši šobrīd.
Lūk, turpinājumā vēl četri piemēri, kā uzņēmēji un ražotāji papildinājuši savu klāstu ar jaunām precēm un pakalpojumiem, kas cilvēkiem aktuāli ārkārtējās situācijas laikā.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv