Salīdzinot 2019. gada un 2020. gada laika periodus no 12.03. līdz 07.04. gan saņemto iesniegumu skaita, gan struktūras ziņā ir vērojamas izmaiņas, kas saistītas ar pašreizējo stāvokli, tādējādi arī ar patērētāju un uzņēmēju problēmjomām, portālu "Delfi" informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).
Vienlaikus PTAC atzīst, ka visātrāk problēmjomas izkristalizējas tieši konsultāciju skaitā un struktūrā, jo tiklīdz patērētājiem rodas kādā sektorā problēmas, PTAC uzreiz saņem zvanus un e-pastus ar lūgumu sniegt padomu, tikai pēc kāda laika rakstiskus un oficiālus iesniegumus.
Salīdzinot PTAC konsultāciju skaitu, 2020. gadā šajā laika posmā sniegtas 3776 konsultācijas, bet 2019. gadā 2536. Tātad šogad sniegts par 1200 konsultācijām vairāk, sūdzības jeb iesniegumi – 2020. gadā – 128, 2019 – 137. iesniegumi. Līdz ar to secināms, ka ārkārtējās situācijas problēmas pašlaik atspoguļojas tieši konsultāciju intensitātē.